تاريخ : 30 / 11برچسب:, | 23:54 | نویسنده : ali

فریم

 

 .



 

فریم

 

 

  معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ هرگاه اتفاقی در خلیج فارس می‌افتد، ناوهای آمریکایی سریعاً بر روی بی‌سیم اعلام می‌کنند تهدیدی نیست و اشتباهی صورت گرفته و خاضعانه برخورد می‌کنند.

خبرگزاری فارس: پاسخ خاضعانه ناوهای آمریکا به ایران/ می‌توانیم در بخشی از قطب جنوب ادعای حاکمیت کنیم

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد باقری معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در اختتامیه همایش توسعه ملی سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران که در چابهار برگزار شد، گفت: برای درک و کشف گنج جنوب شرق کشور باید گام اساسی و محکمی برداشته شود که این همایش می‌تواند به آن کمک کند.

وی افزود: باید حداکثر استفاده را از دریا ببریم و همانطور که در گذشته شاهد بودیم، توسعه اسلام از طریق دریا صورت گرفته است اما در قرن‌های اخیر، اروپا توجه ویژه‌ای به دریا داشت و توانسته پیشرفت کند و مبنای رشد آمریکا شود.

باقری ادامه داد: ‌طبق گفته کارشناسان بزرگ جهان، قدرت برتر دریا، قدرت برتر جهان است و دستیابی به قدرت جهانی فکر و تلاش می‌خواهد. توجه به قدرت دریایی سابقه دیرینه‌ای دارد و تجربه ثابت شده‌ای است.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اساس ژئواستراتژی آمریکا، ژئواستراتژی دریایی است و ارتش آمریکا یک ارتش دریاپایه است و هر گاه نیروی زمینی و یا هوایی آنها بخواهد اقدامی صورت دهد، متکی به 12 ناو هواپیمابر و بالگردبر نیروی دریایی است.

باقری ادامه داد: دریا همچنین تاثیر بسزایی در اقتصاد کشورها دارد و قابل مقایسه با سرمایه‌های داخلی نیست. توسعه سواحل و بنادر نیاز به برنامه‌ریزی، تلاش و بسیج امکانات ملی دارد و ایران می‌تواند در این موضوع بسیار پیشرفت کند و این همایش می‌توان به آن کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه سواحل کشور ما کم‌تراکم‌ترین، فقیرترین و دارای کمترین زیرساخت و امکانات بهداشتی و درمانی است. سواحل مکران با طول 700 کیلومتر و پس کرانه خوب فرصت‌های ارزشمندی برای توسعه کشور دارد. سواحلی که بسیاری از کشورها حسرت یک کیلومتر آن را می‌خورند.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ تحمیلی و دلایل آن خاطرنشان کرد: انگیزه‌های صدام غیر از خباثت‌های ذاتی، دسترسی به دریا بود که از ایران راه به جایی نبرد و به کویت حمله کرد. راه‌های دسترسی عراق به خلیج فارس دهانه اروند بود که ما با یک کلاش می‌توانیم آن را ببندیم.

باقری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصت‌های سواحل مکران برای توسعه کشور گفت: یکی از این فرصت‌ها راه‌های ارتباطی بود و همانطور که می‌دانید، حمل و نقل دریایی 500 بار از حمل و نقل هوایی و 140 بار از حمل و نقل زمینی ارزان‌تر است و ما متاسفیم که چرا از خلیج چابهار برای توسعه کشور به درستی استفاده نمی‌کنیم. خلیجی که شاید 3-4 نمونه بیشتر از آن در دنیا وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما در یک منطقه بحرانی زندگی می‌کنیم که در مرکز آن خلیج فارس وجود دارد و بخش اعظم صادرات و واردات ما از خلیج فارس و تنگه هرمز صورت می‌گیرد در حالی که خداوند بندر چابهار را برای خارج شدن از تنگنای تنگه هرمز و خلیج فارس به ما داده است. اما چرا ما نفت و گازمان را از دریای عمان صادر نمی‌کنیم و واردات ما از طریق چابهار صورت نمی‌گیرد.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موقعیت سواحل مکران اظهار داشت: ما از این سواحل دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بدون وجود هیچ خشکی در سر راه به قطب جنوب داریم و می‌توانیم طبق قوانین بین‌المللی در بخشی از قطب جنوب ادعای حاکمیت کنیم.

باقری خاطرنشان کرد: چابهار می‌تواند قطب تامین مایحتاج کشتی‌های تجاری شود. استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و اینکه ما در تهران بنشینیم و بگوییم استانداران باید آنجا را توسعه دهند، اشتباه است. توسعه این مناطق توان ملی را می‌طلبد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دیگر سواحل مکران گفت: امکان خواهرخواندگی بنادر ما با برخی شهرهای کشورهای شمالی وجود دارد که نیاز به فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی دارد تا بتوان از آن بهره‌برداری کرد.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد: وظیفه ما نظامیان این است که نگاه‌مان به دریا، تهدید محور باشد و البته با وجود نیروهای نظامی مقتدر هیچ کس جرات تهدید ایران را ندارد و اگر به عنوان مثال اتفاقی در خلیج فارس بیفتد ناوهای آمریکایی سریعا بر روی کانال 16 بی‌سیم می‌آیند و می‌گویند اتفاقی نیفتاده و خاضعانه توضیح می‌دهند و اعلام می‌کنند که تهدید نیست.

باقری خاطرنشان کرد: عدم توسعه و کم توجهی به منطقه سیستان و بلوچستان می‌تواند در آینده برای ما مشکل ایجاد کند که باید با عزم ملی برای توسعه این مناطق اقدام شود. کما اینکه در صورت توسعه این مناطق توسعه کشور صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ناامنی در کشورهای شرقی اظهار داشت: ما باید برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و اسلحه غیر مجاز از کشورهای همسایه چاره‌جویی کنیم.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خصوصیت خوب مردم استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه که از 5 سال پیش مسئولیت جنوب شرق کشور را به عهده گرفت با اینکه یک نهاد نظامی است، با دید فرهنگی و با تکیه بر مردم وارد شد و اسلحه‌ها را برای تامین امنیت در اختیار مردم متعهد منطقه گذاشت. در آن زمان سپاه با چند یگان به این منطقه آمده بود و الان این میزان کاهش یافته و در حال حاضر امنیت را توسط نیروهای بسیج برقرار کرده است.

باقری با تاکید بر توجه خاص رهبری به سواحل مکران اظهار داشت: زمانی که نیروی دریایی، خلیج فارس را رها کرد و به دریای عمان آمد، خیلی‌ها متوجه اهمیت موضوع نشده و ایراداتی به فرمانده این نیرو گرفتند اما اکنون اثرات این تصمیم راهبردی، خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:‌ اگر امروز در این مناطق و حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نکنیم، زمانی که نفت تمام می‌شود با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم. مسئولان باید از درگیری‌ها و روزمرگی‌ها خود را نجات دهند و به توسعه این مناطق توجه کنند و من ضمن تشکر از حضور رئیس‌جمهور در افتتاحیه این همایش، امیدوارم در پایان عمر این دولت یا دولت بعدی این توجه، ساماندهی و نهادینه شود و ردیف خاص بودجه‌ای پیدا کند.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: نیروهای مسلح دو سه شهر بزرگ در این منطقه ایجاد خواهند کرد و جاسک و چابهاری که نیروی دریایی ایجاد خواهد کرد بزرگتر از شهرهای فعلی خواهد بود.

 



 

فریم

خبرگزاری فارس: ۴ حکم اعدام صادر شده در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.


خبرگزاری فارس: ۴ حکم اعدام در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی تأیید شد

به گزارش خبرنگار قضایی فارس به نقل از دفتر سخنگوی قوه قضائیه: شعبه 13 دیوانعالی کشور امروز یکشنبه مورخ 29 بهمن امسال نظر و رأی خود را در مورد بخش اول پرونده فساد بزرگ بانکی(معروف به سه هزار میلیاردی) اعلام و پرونده را به دادگاه صادرکننده احکام بدوی ارسال نمود.

براساس آراء صادره از سوی شعبه سیزدهم دیوانعالی کشور:

1- احکام اعدام و جزای نقدی متهمین ردیف اول تا چهارم این پرونده تائید گردیده است.

2- حکم حبس ابد و جزای نقدی رئیس بانک ملی شعبه کیش تائید گردیده است.

3- حکم حبس ابد معاون بانک صادرات گروه ملی صنعتی شعبه اهواز نقض و به شعبه هم عرض جهت رسیدگی ارجاع گردیده است.

4- حکم حبس ده سال و انفصال و شلاق و جزای نقدی و استرداد وجوه مأخوذه 2 نفر از معاونین سابق وزیر (که یکی از آنان رئیس سابق سازمان ایمیدرو می باشد) و همچنین 2 نفر از مدیران کل وزارت راه تأئید گردیده است.

5- احکام مربوط به مسائل مالی و حبس چند نفر از متهمین نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ارجاع گردیده است.

در پایان به اطلاع می رساند که روند رسیدگی و جزئیات بیشتر سایر احکام پرونده فساد بزرگ مالی و بانکی فردا مورخ 30/11/91 در چهل‌وچهارمین نشست خبری سخنگوی محترم قوه قضائیه به اطلاع می رسد.


 



تاريخ : 28 / 11برچسب:, | 21:53 | نویسنده : ali

فریم

در ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

خبرگزاری فارس: محور اصلی بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان اغلب به برنامه هسته‌ای ایران و بیانات معظم له در مورد مخالفت ایران با ساخت سلاح هسته‌‌ای اختصاص یافت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (شنبه) در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز، در بیانات بسیار مهمی به بررسی اوضاع مهم داخلی و پرونده برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداختند.

رسانه‌های جهان محور اصلی بازتاب سخنان معظم له را بیانات ایشان در مورد پرونده هسته‌ای ایران قرار دادند.

 

 

خبرگزاری‌های آمریکا و انگلیس

 

 

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت، رهبر عالی ایران روز شنبه اظهار داشت که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما اگر چنین اراده‌ای داشته باشد، هیچ قدرتی در جهان قادر به توقف آن نیست.

این خبر گزاری همچنین به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرده است که ایران از نابودی تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

رویترز هم تقریبا با همان جمله‌ای بازتاب سخنان رهبری را آغاز کرده است که آسوشیتدپرس گزارش خود را آغاز کرده بود. «ایران سلاح هسته‌ای نمی‌خواهد اما اگر بخواهد، هیچ قدرتی نمی‌تواند از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای ممانعت به عمل آورد.»

جالب‌تر اینکه رویترز نیز همچون آسوشیتدپرس پس از این نقل قول، به فتوای تحریم سلاح‌های هسته‌ای مقام معظم رهبری پرداخته است.

این دو خبرگزاری که معمولا اخبار سایر رسانه‌ها نیز از آنها نقل می‌شود، تقریبا با محورهایی مشابه و جملات متفاوت سخنان رهبری را بازتاب داده‌اند.

شبکه خبری بی بی سی انگلیس نیز در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته است که اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشت، آمریکا به هیچ‌وجه نمی‌توانست جلوی آن کشور را بگیرد.

این شبکه به نقل از رهبر معظم انقلاب گفت که خودداری آمریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم‌دخالت در امور داخلی ایران که در حمایت از فتنه‌گران 88 کاملا آشکار بود و پرهیز از آتش‌افروزی در منطقه از مواردی است که اگر در رفتار آمریکایی‌ها نشان داده شود، می‌تواند نشان دهنده حسن‌نیت آنها باشد و با واکنش مناسب ایران روبه‌رو خواهد شد.

رسانه‌های عربی

روزنامه «سفیر» لبنان، گزارش داد: رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه‌ای دوگانگی میان گفتار و رفتار آمریکا را نشان بی‌منطق بودن واشنگتن دانست و افزود: آمریکا توقع دارد که ملت‌ها به خودکامگی و سخنان عاری از منطقش تن دهند اما ملت مقتدر و با منطق ایران تسلیم این خودکامگی‌ها نخواهد شد.

روزنامه «الرأی» کویت با پرداختن به پرونده هسته‌ای ایران از قول مقام معظم رهبری نوشت: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این مسأله به خاطر فشارهای خارجی نیست بلکه به دلیل ایمان دینی ماست.

این روزنامه نوشت که رهبر انقلاب سال گذشته در فتوایی ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در بخش عربی پایگاه خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مسأله‌ای که اخیرا در مجلس اتفاق افتاده است گزارش داد: رهبر دینی ایران آیت الله خامنه‌ای در مورد تنش‌های سیاسی اخیر به مسئولان ایرانی درباره برهم زدن ثبات و آرامش مردم ایران هشدار داد.

این پایگاه نوشت: رهبر دینی ایران سخنان احمدی نژاد در وارد کردن اتهام به رئیس دو قوه دیگر را بی معنی و افراطی دانست.

 

شبکه خبری «الجزیره» وابسته به کشور قطر به نقل از مقام معظم رهبری خبر داد: ایران نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای داشته باشد.

 

این شبکه گزارش داد که رهبر انقلاب ایران تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا امروز در حالی داعیه حقوق بشر شده است که خود یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر در کشورهای مختلف است.

 

 

رسانه‌های اسرائیلی

 

 

تمام روزنامه‌ها و سایت‌های اسرائیلی متفقا به نقل از رهبر انقلاب نوشته‌اند: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در این مورد نوشته است: رهبر ایرانی‌ها می‌گوید این کشور بمب هسته‌ای نمی‌خواهد، اما اگر می‌خواست هیچ قدرت جهانی نمی‌توانست مانع آن شود. (آیت‌الله) خامنه‌ای همچنین دورویی ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت ایران هرگز در برابر فشار‌های بین‌المللی تسلیم نمی‌شود.

«جروزالم‌پست» در بخشی از خبر همچنین به فتوای رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از تسلیحات اتمی اشاره کرده و نوشته است ایران و رهبری این کشور بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند.

«یدیعوت آحارانوت» دیگر روزنامه صهیونیستی است که بیانات رهبر انقلاب را در خبری فوری بازتاب داد و به نقل از رهبری نوشت ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.

این روزنامه افزوده است: رهبر معظم ایران روز شنبه گفت که کشورش به دنبال تسلیحات اتمی نیست، اما اگر به دنبال آن‌ بود و می‌خواست بمب بسازد، هیچ کشوری نمی‌توانست مانع دسترسی تهران به بمب شود.

یدیعوت ادامه داده است: آیت‌الله علی خامنه‌ای که تصمیم نهایی در مورد موضوعات اساسی را اتخاذ می‌کند، در جمع گروهی از ایرانی‌ها که به بیتش در پایتخت رفته بودند، گفت کشورش از امحا تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل هم خبر خود را به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس و با محوریت موضوع پرونده هسته‌ای ایران منتشر کرده است.

تایمز اسرائیل در ادامه به سابقه برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و نوشته است که ایران اکنون تحت تحریم‌های فزاینده غرب زندگی می‌کند، اما همواره تاکید کرده است که این تحریم‌ها موجب صرف نظر از برنامه هسته‌ای نمی‌شود.

 

 

رسانه‌های چین

 

 

خبرگزاری رسمی چین «شینهوا» گزارش داد که آیت الله خامنه‌ای در جمع ملاقات کنندگان خود گفت: ما معتقدیم که سلاح‌های هسته‌ای باید محو شوند و هیچ تصمیمی برای ساخت آن نداریم و اگر تصمیم به داشتن آن داشتیم هیچ قدرتی نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد.

شینهوا با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در تحریم تسلیحات هسته‌ای به بررسی اظهارات اخیر جان کری درباره مذاکرات هسته‌ای آتی در قزاقستان پرداخت و نوشت که وزیر خارجه آمریکا نسبت به مذاکرات آتی در آلماتی ابراز امیدواری کرده است.

 

فریم

 



فریم

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات بسیار مهمی به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، نکاتی را در باب مسأله اخیری که در مجلس روی داد بیان فرمودند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز ـ شنبه ـ در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز، در بیانات بسیار مهمی به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، نکاتی را در باب مسأله اخیری که در مجلس روی داد بیان فرمودند.

در این دیدار که در آستانه قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن قیام، دین و ایمان دینی را معیار و ملاک و راهنمای حرکت ملت ایران دانستند و افزودند: نمونه بارز تبلور این حقیقت، مبارزات مردم آذربایجان در 150 سال اخیر است که همواره با پشتوانه ایمان دینی و پافشاری بر آن بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه علت اصلی متزلزل نشدن ملت ایران در مقابل فشارهای قدرتهای جهانی از جمله تحریم ها، ایمان دینی ملت بوده است،‌خاطرنشان کردند: آنها از چند ماه پیش تحریم هایی را که ادعای فلج کننده بودن آنها را داشتند اِعمال و حتی چند روز قبل از 22 بهمن نیز دور جدیدی از تحریم ها را وضع کردند تا اراده مردم را سست کنند اما پاسخ ملت ایران این بود که راهپیمایی 22 بهمن امسال، پرشورتر و گسترده تر از سالهای قبل برگزار شد.

ایشان افزودند: در راهپیمایی 22 بهمن امسال، همه، از همه جا آمدند و حضور مردم همراه با روحیه بالا و چهره‌هایی خندان و شاداب بود و این حضور عظیم چهره واقعی ملت را بار دیگر نشان داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن در هر سال،‌همچون ضربه سهمگین و بهمنی بزرگ، بر سر دشمنان و مخالفان ملت ایران فرود می آید خاطرنشان کردند: امسال نیز همینگونه شد.

ایشان با قدردانی مجدد از حضور پرشکوه و عزتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کردند: اگر صدبار هم این تشکر تکرار شود، باز هم جا دارد و باید در مقابل این روحیه و بصیرت ملت ایران، تعظیم کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل شرایط کنونی تأکید کردند: دشمنان در مقابل ایمان، عزم راسخ، بصیرت، شجاعت و تحمل ملت ایران، در موضع انفعال قرار گرفته و بر همین اساس حرکات غیرمنطقی انجام می دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به رفتار و گفتار ‌دولتمردان امریکایی، آنان را افرادی غیرمنطقی، دارای حرف و عمل متناقض و روحیه زورگویانه دانستند و خاطرنشان کردند: امریکاییها توقع دارند که دیگران در مقابل حرفهای غیرمنطقی و زورگویی های آنها تسلیم شوند، همانطور که برخی تسلیم شده اند اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم شدنی نیست زیرا منطق، توانایی و اقتدار دارد.

معظم‌له در تبیین مواضع و اقدامات غیرمنطقی دولتمردان امریکایی و دولتهای غربیِ دنباله رو آنها، به بیان نمونه های عینی پرداختند و افزودند: آنها ادعا می کنند که متعهد به حقوق بشر هستند و پرچم حقوق بشر را در دنیا بلند کرده اند، اما در عمل بیشترین ضربه را به حقوق بشر می زنند و با فجایعی نظیر گوانتانامو و ابوغریب و کشتار مردم افغانستان و پاکستان بیشترین اهانتها را به حقوق انسانها می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی دیگر از موارد غیرمنطقی بودن امریکاییها و تناقض میان ادعا و عمل آنها را، ادعای آنها مبنی بر مقابله با سلاح هسته ای برشمردند و افزودند: آمریکایی ها براساس این ادعا، یازده سال پیش، به عراق حمله کردند اما بعدها مشخص شد این ادعا از اساس نادرست بوده است.

ایشان خاطرنشان کردند: دولتمردان امریکایی با وجود این ادعا از رژیم شریر صهیونیستی و مجهز به سلاح هسته ای که دیگران را نیز تهدید می کند، حمایت می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، ادعای تعهد به گسترش دموکراسی در دنیا را یکی دیگر از حرفهای خلاف واقع مقامات امریکایی دانستند و افزودند: آنها از یک طرف این ادعا را مطرح می کنند اما از طرف دیگر دائماً در حال تعارض و مقابله با ایران هستند که دارای روشن‌ترین و واضح‌ترین مردم‌سالاری‌ها در منطقه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امریکایی‌ها در حالی مدعی حمایت از گسترش دموکراسی هستند که در همین منطقه،‌ با وقاحت تمام از کشورهایی حمایت می کنند که حتی بوی دموکراسی را هم استشمام نکرده اند و مردم آنها برای یک بار نیز صندوق رأی و انتخابات را ندیده اند.

ایشان یکی دیگر از مصادیق تناقض میان حرف و عمل دولتمردان امریکایی را، ادعای آمادگی مذاکره با ایران به منظور حل مسائل میان دو کشور،‌دانستند و افزودند: این ادعا در حالی مطرح می شود که امریکاییها حرفهای ناشایست و خلاف واقع را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می دهند و برای مقابله با ملت ایران متوسل به تحریم و فشار می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان چند روز پیش رئیس جمهوری امریکا مبنی بر تلاش این کشور برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران را مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را داشت امریکا به هیچ وجه نمی توانست جلوی ملت ایران را بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد و این تصمیم نیز به دلیل ناراحتی امریکا نیست، بلکه بر مبنای یک عقیده و اعتقادی است که سلاح هسته ای را جنایت بر ضد بشریت می داند و ضمن آنکه بر عدم تولید آن تأکید دارد،‌خواستار محو سلاحهای هسته ای موجود در جهان نیز است.

ایشان تأکید کردند: ادعای امریکاییها مبنی بر ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران، ‌یک تقلب در حرف زدن است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در موضوع هسته ای ایران، ‌بحث بر سر سلاح هسته ای نیست،‌بلکه آنها می خواهند مانع حق قطعی و مسلم ملت ایران در غنی سازی هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای شوند که البته در جلوگیری از ملت ایران موفق نخواهند شد و این ملت کار خود را براساس حق صریح خود  انجام خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: تلاش برای تضییع حقوق ملت ایران نمونه ای آشکار از غیرمنطقی بودن امریکاییها است و بر همین اساس با طرف غیرمنطقی و زورگو، نمی توان با اتکاء به منطق حرف زد.

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته، در قضایای مختلف جهانی، بروشنی دریافته است که طرف مقابل او کیست، چگونه رفتار می کند و چگونه باید با او برخورد کرد.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه امریکایی ها در بحث مذاکره، با تکیه به شبکه خبری رسانه ای تحت تسلط صهیونیستها و امریکایی ها، به دنبال فریب دادن افکار عمومی جهان،‌منطقه و ایران هستند افزودند: شبکه رسانه ای جهانی، حرفهای ما را یا منعکس نمی کند و یا ناقص و حتی برعکس منعکس می کند، بنابراین روی سخن ما با ملت ایران است.

ایشان در تبیین واقعیات و حقایق بحث مذاکره، پنج نکته مهم را مورد تأکید قرار دادند: غیرمنطقی و متناقض بودن حرف و رفتار دولتمردان امریکایی - تلاش امریکایی ها برای تسلیم کردن ملت ایران به عنوان هدف اصلی مذاکرات - معنای حقیقی مذاکره در عرف قدرتهای سلطه گر - دروغ و فریبکاری امریکایی ها درباره برداشته شدن تحریم ها با مذاکره - و منطقی بودن رفتار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در مقابل پیشنهاد امریکا.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای غرض اصلی دولتمردان امریکا از طرح پیشنهاد مذاکره را تبلیغ و هیاهو درباره تسلیم شدن ملت و نظام ایران خواندند و افزودند: آنها می خواهند به ملتهای مسلمان و سربرافراشته منطقه، نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران هم با همه سرسختی و ایستادگی، عاقبت پای میز مذاکره و مصالحه آمد، بنابراین شما نیز چاره ای جز تسلیم ندارید.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته سلطه گران از دیرباز با هدف ناامید کردن ملتهای مسلمان، درصدد کشاندن ایران پای میز مذاکره و بده و بستان بوده اند و اکنون نیز همین هدف را با طرح تبلیغاتی «مذاکره ای غیرمربوط به مسائل اساسی» دنبال می کنند اما جمهوری اسلامی ایران، با چشمان باز اهداف آنها را می فهمد و متناسب با آن اهداف، جواب می دهد.

ایشان معنای حقیقی گفتگو در عرف امریکا و غربیها را پذیرش حرفهای آنان در پای میز مذاکره خواندند و افزودند: آنها با همین نگاه غیرمنطقی، در تبلیغات اخیرشان می گویند مذاکره مستقیم کنیم تا ایران را به دست برداشتن از انرژی هسته ای و غنی سازی قانع و وادار سازیم اما اگر خواهان گفتگوی حقیقی و منطقی بودند باید می گفتند مذاکره کنیم تا ایران استدلالها و ادله خود را بگوید و مسائل عادلانه بررسی شود.

رهبر انقلاب این سؤال را مطرح کردند که با توجه به این نگاه حاکم بر دولتمردان امریکایی و انتظار آنها برای تسلیم شدن ایران، اگر دولت ایران هم پیشنهاد گفتگو را بپذیرد آیا مذاکره به درد می خورد و اصلاً به جایی می رسد؟

رهبر انقلاب با اشاره به اقدام امریکایی ها در قطع مذاکره هنگام کم آوردن در مقابل حرفهای منطقی ایران افزودند: در 15 سال گذشته، دو سه بار امریکایی ها با تأکید بر اینکه گفتگو خیلی ضروری، فوری و حیاتی است در برخی مسائل درخواست مذاکره کردند، یک یا دو مأمور دولتی هم رفتند و با آنها گفتگو کردند، اما به محض اینکه در مقابل حرفهای منطقی ایران، جوابی نداشتند مذاکره را قطع کردند و با استفاده از شبکه رسانه ای بین المللی خود وانمود کردند ایران مذاکره را قطع کرده است.

ایشان پرسیدند آیا با وجود این تجربیات، باز هم لازم است بی منطقی امریکاییها را در مذاکرات تجربه کنیم؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تبلیغات امریکایی ها را درباره لغو تحریم ها در پی مذاکره با ایران، وعده ای دروغ دانستند و افزودند: آنها به خیال خام خود فکر می کنند ملت از تحریم ها به ستوه آمده بنابراین با شنیدن این وعده، مشتاق مذاکره با امریکا می شود و به مسئولان کشور فشار می آورد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در واقع، این وعده نیز از همان حرفهای فریبکارانه است و نشان می دهد آنها به دنبال مذاکره حقیقی و عادلانه نیستند بلکه تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند در حالیکه اگر ملت ایران می خواست تسلیم امریکاییها باشد اصولاً انقلاب نمی کرد.

ایشان در اِشکال جدی دیگری به ادعای امریکایی ها مبنی بر لغو تحریم ها با مذاکره تأکید کردند: هدف تحریم ها، همچنانکه بارها گفته اند خسته کردن ملت ایران و جدا کردن ملت از نظام اسلامی است بنابراین اگر مذاکره هم انجام شود اما ملت همچنان در صحنه باشد و بر حقوق خود پافشاری کند،‌ تحریم ها وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب در همین بحث به بازخوانی یک برداشت ذهنی دولتمردان امریکایی پرداختند که نیمی از آن درست و نیمی دیگر غلط است.

معظم‌له فرمودند: امریکایی ها معتقدند جمهوری اسلامی بر ملت تکیه دارد و اگر با تحریم ها مردم را از نظام اسلامی جدا کنیم قدرت مقاومت از نظام گرفته می شود. بخش اول این حرف که نظام کاملاً متکی بر توده های عظیم ملت است حرف درستی است اما بخش دوم که فشارها و تحریم ها، ملت را به زانو درمی آورد و آنها را از نظام جدا می کند،‌کاملاً غلط و ناشی از بدفهمی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ملت ایران بدنبال شکوفایی و رونق و رفاه کامل است اما حاضر نیست این هدف را با ذلت بدست آورد بلکه با «تدبیر و عزم و شجاعت» و تکیه بر نیروهای داخلی بویژه جوانان مستعد ایران، تحقق  این هدف را پیگیری می کند.

رهبر انقلاب با اشاره به پیشرفتهای شگفت انگیز ملت ایران در مقایسه با ملتها و کشورهایی که تسلیم امریکا بوده اند افزودند: تحریم ها مردم را آزار می دهد اما در مقابل آن دو راه بیشتر وجود ندارد یا مانند ملتهای ضعیف، «تسلیم شدن و در مقابل زورگویان جهانی توبه کردن» و یا مانند ملت شجاع ایران فعال کردن توانایی ها و نیروهای داخلی و عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه ی خطر.

ایشان افزودند: بدون تردید ملت ایران راه دوم را انتخاب کرده و می کند و به اذن الله

تحریم ها را به مرحله ای برای رشد و شکوفایی بیشتر تبدیل خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ حضور پرنشاط ملت در راهپیمایی 22 بهمن را به معنای شکایت نداشتن مردم از گرانی و مشکلات ندانستند و افزودند: مردم بخصوص طبقات ضعیف دشواریها را کاملاً احساس می کنند اما میان خود و نظام فاصله نمی اندازند زیرا می دانند نظام اسلامی و اسلام عزیز همان دست قدرتمندی است که می تواند مشکلات را حل کند.

رهبر انقلاب در جمع بندی سخنان خود درباره مذاکره با امریکا تأکید کردند: نظام اسلامی و ملت ایران برعکس دولتمردان امریکایی، اهل منطق هستند بنابراین اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقی ببینند به آن پاسخ مناسب می دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خودداری امریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم دخالت در امور داخلی ایران که در حمایت از فتنه گران 88 کاملاً آشکار بود و پرهیز از آتش افروزی در منطقه را از جمله نشانه هایی دانستند که اگر بروز کند می تواند نشان دهنده حسن نیت دولتمردان امریکایی باشد.

رهبر انقلاب افزودند: اگر اینطور شود و امریکایی ها در حرف و عمل نشان دهند که غیرمنطقی نیستند آن وقت می بینند که جمهوری اسلامی و ملت ایران، خیرخواه و اهل تعامل و منطقند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: تنها راه تعامل با جمهوری اسلامی ایران همین است و در این صورت دولت امریکا، جواب مناسبی دریافت خواهد کرد.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان به قضیه مهمی که یکشنبه دو هفته قبل در مجلس پیش آمد پرداختند و نکات مهمی را در این باره بیان کردند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتی ملت و نخبگان از این مسئله افزودند: این قضیه بد و نامناسب، بنده را نیز از دو جهت ناراحت و متأثر کرد یکی از بابت اصل وقوع ماجرا و دیگری بابت ناراحتی مردم از این قضیه.

ایشان افزودند: در این ماجرا متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این رفتار، حقوق اساسی مردم را نیز تضییع کرد چرا که زندگی در «آرامش و امنیت روانی و اخلاقی»، جزو حقوق اساسی ملت است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: بنده فعلاً نصیحت می کنم که این کار شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.

ایشان استیضاح اخیر را نیز کاری غلط خواندند و افزودند:‌استیضاح باید فایده ای داشته باشد اما چند ماه مانده به پایان کار دولت،‌استیضاح یک وزیر آن هم به خاطر مسئله ای که مربوط به وزیر نیست،‌چه علت و فایده ای دارد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در داخل مجلس هم کسانی حرفهای نامناسب بر زبان آوردند که آن هم غلط بود.

ایشان خاطرنشان کردند: دفاع رئیس محترم مجلس هم قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت.

رهبر انقلاب تأکید کردند: نه آن متهم کردن، نه آن برخورد کردن و نه آن استیضاح، ‌مسائل مناسبی نبود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرسیدند: وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شکل می گیرد واقعاً جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن باید کار دیگری کرد؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمایتهای خود از مسئولان کشور افزودند: بنده باز هم کمک می کنم اما این رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نیست، مسئولان عظمت ملت را ببینید و رفتاری شایسته این ملت انجام دهند.

ایشان تأکید کردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهای خود را برای حل گره ها و مشکلات اقتصادی مردم و کشور متمرکز کنند زیرا همانطور که چند سال پیش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هایش را در مسائل اقتصادی متمرکز کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادی، نامه ای به رؤسای قوا نوشتم مکرر می گویند فساد اقتصادی اما این کار به زبان گفتن تمام نمی شود بلکه نیازمند مبارزه عملی است، در عمل چه کار شد؟ در عمل چه کار کردید؟ این مسائل انسان را متأثر می کند.

رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داریم با صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش و ملاحظه مسائل کشور، همه توان و نیروها را برای حل مشکلات مردم متمرکز کنند و حالا که دشمنی های دشمن شدت یافته، آنها هم رفاقتهایشان را شدت دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ان‌شاءالله این نصیحت خیرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گیرد و به آن پایبند باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: البته گله امروز من از برخی سران و مسئولان موجب نشود عده ای راه بیفتند و علیه این و آن شعار دهند که با این کار هم مخالف هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی، با انتقاد صریح و شدید از اقدام اخیر برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم افزودند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضدبصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام(ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.

رهبر انقلاب افزودند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان تأکید کردند: آینده ملت بصیر ایران به لطف الهی کاملاً روشن است و افقی به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار این ملت و جوانان است.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن سال 56 در تبریز، به حضور کم‌نظیر مردم آذربایجان در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: پیام مردم بصیر و موقع‌شناس ایران در راهپیمایی پرشکوه 22بهمن، حفظ وحدت و همدلی در جامعه، توجه به حاکمیت اخلاق در عرصه سیاست، و تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات بود.

 



تاريخ : 27 / 11برچسب:پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,سلامت,, | 23:17 | نویسنده : ali

 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

یک متخصص طب سنتی، اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان و اظهار کرد: اغلب افرادی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند.

 

با بیان این مطلب که مهمترین عوامل ریزش موی انسان مربوط به داخل بدن است اما متاسفانه فقط درمان و عوامل خارجیآن را موثر می‌دانند، گفت:
می‌توان با مصرف درست و اصولی از مواد غذایی و زیاده‌روی نکردن در استفاده ازآن تا حدود زیادی از ریزش موی سر جلوگیری کرد.وی اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد و افزود: اکثر کسانی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند، چرا کهیبوست نه تنها سبب ریزش موی سر می‌شود بلکه در اکثر کسانی که دارای بیماری با منشا باکتریایی و قارچی هستند این مشکل سبب تشدید بیماری آنها می‌شود.دکتر شیربیگی اظهار داشت:
استفاده از غذاهای که تولید خون رسانی دارند مانند آب گوشت، گوشت ماهیچه و همچنین استفاده از آب زعفران روی برنج و خورشت می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.مصرف آب نخود به این شکل که بعد از پخت، آب آن را میل کرده و نخود پخته شده را همراه با سالاد به مدت دو یا سه ماه مصرف کنند در این زمینه موثر است.این متخصص طب سنتی، استرس را یکی دیگر از عوامل ریزش مو دانست و گفت:
استرس می‌تواند شامل یک ضربه روحی ناگهانی مانند مرگ یکیاز نزدیکان، از دست دادن شغل، جدایی یا خستگی شدید ناشی از کار زیاد باشد. مخلوط سیب رنده شده با عسل و دو قاشق گلاب هنگام خواب در کاهش استرس می‌تواند موثر باشد.
دکتر شیربیگی به ریزش مو بعد از دوران حاملگی اشاره کرد و گفت: این نوع ریزش بعد از شش ماه به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما برای رویش سریع‌تر مخلوط ماست، حنا و سدر را برای زنان توصیه می‌کنیم. این متخصص طب سنتی در پایان با بیاناین‌که مصرف حنا و گل سرشور می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند، توضیح داد: حنا به علت داشتن ترکیبات ضد قارچی، پایه مو را تقویت می‌کند و از بین برنده پوسته سر است.



 

امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی گهربار درباره حقوق والدین، می‌فرمایند سه چیز بر فرزند در حق پدر و مادر واجب است.
 

امام جعفر صادق علیه السلام در مورد سپاسگزارى از والدین مى‌فرماید: سه چیز بر فرزند،در حق پدر و مادر واجب است:

۱- شکر پدر و مادر به هر شکل ممکن؛

۲- اطاعت از پدر و مادر در هر چیزى که امر و نهى مى‌کنند به جز در گناه و معصیت خدا

۳- خیرخواهى براى ایشان در پیدا و نهان


متن حدیث:

«یجب للوالدین على الولد ثلاثه اشیاء: شکرهما على کل حال و طاعتهما فیما یأمرانه و ینهیانه عنه فى غیر معصیه اللَّه و نصیحتهما فى السرّ و العلانیه»


«تحف العقول، صفحه 322»

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

در ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ادامه تصاویر اینجارا کلید کنید



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رهبر معظم انقلاب در پیامی به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمودند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجسّم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.

 

خبرگزاری فارس: جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «نیم قرن حضور» که به منظور پاسداشت 50 سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک، افزودند: جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است که در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید نیز نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در این همایش در شهر قم قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

بزرگداشت «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» اقدام شایسته‌ای است در تکریم نیم قرن تلاش مخلصانه این نهاد حوزوی مبارک و متشکل از علمای فرزانه و بصیر؛ نهادی که در یکی از سخت‌ترین دوران‌های عمر این حوزه عظیم‌الشأن، بر اثر احساس نیازی مبرم، پایه‌گذاری شد و در شرایط گوناگون، چه در دوران مرارتبار اختناق و چه در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشید.

جامعه مدرسین تجسم پنجاه سال تلاش و مجاهدت است.

در سال‌های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، صدای رسا و سخن شجاعانه حوزه قم را بی‌مهابا به گوش همه رسانید و تهدید و فشار و زندان و تبعید، نتوانست علمای مجاهد این تشکل روحانی را که با امضای صریح خود بیانه‌های روشنگر این نهاد مقدس را اعتبار می‌بخشیدند، مردد و به عقب‌نشینی وادار سازد. پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی نیز حضور اعضای این جامعه در بسیاری از عرصه‌های سیاسی و جهادی و علمی و تحقیقی، نقش برجسته حوزه علمیه را در این عرصه‌ها نمایان ساخت و چهره‌های برجسته‌ای از این مجموعه با برکت، در جایگاه والای مرجعیت و دیگر مسئولیت‌های بزرگ روحانی و سیاسی درخشیدند و بخش عظیمی از ملت ایران، سخن آنان را در امر دین و سیاست همچون حجت شرعی و معتمَد سیاسی، با جان و دل پذیرفتند.

اکنون این مجموعه امین، با نیم قرن تجربه سیاسی و انقلابی، با نیازهای تازه و عرصه‌های نوین روبرو است.

روحیه تلاش و ابتکار و اقدام شجاعانه در همه عرصه‌ها، همراه با اخلاص و صفایی که همواره در آن آشکار بوده است، خواهد توانست گام‌های این رهرو پنجاه ساله را باز هم استوارتر سازد.

امروز نیروهای جوان و فاضل که ثمرات شجره طیبه حوزه علمیه‌اند، چشم به افق‌های دور دست دوخته‌اند. هدف‌ها دست‌یافتنی و همّت‌ها بس بلند و استوار است.

فرصت و امید، سرمایه‌های خدادادی است که جهاد دشوار ملت ایران، لیاقت دریافت آن از فیض الهی را به این ملت بزرگ عطا کرده است. هنر بزرگِ بزرگان و پیشکسوتان حوزه و از جمله، نهادِ کهن و ریشه‌دار جامعه مدرسین، در آن است که از این سرمایه گرانقدر، بیشترین بهره‌مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در این مهین خدایی کند. و با داشته‌های امروز، فردایی روشن‌تر را تدارک ببینند و سخن و وعده الهی را تحقق بخشند که فرمود: أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء، تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا...

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای

25 بهمن91

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

زمین کره ای ثابت نیست و از جهات متعددی در فضا حرکت می کند. یکی از انواع حرکات زمین، حرکت وضعی یا چرخش سیاره به دور خود است که حول محور قطبی صورت می گیرد. این چرخش باعث می شود جرام آسمانی همچون ماه، خورشید، سیارات، ستارگان و سایر اجرام ابتدا از افق شرقی طلوع کرده و پس از نیمی از شبانه روز در افق غروب می کنند.عکاسان نجوم در ایران، از این خصوصیت حرکت ستارگان استفاده کرده و رد ستاره ها را در عکس خود ثبت می کنند



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

فردی انگلیسی با عکسبرداری لحظه به لحظه از شلیک یک گلوله توسط اسلحه در زیر آب بوسیله یک دوربین حرفه ای ، آنرا در معرض نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از جام، اندرو توهی، جوانی انگلیسی است که تصاویر لحظه به لحظه از یک گلوله درزیر آب را عکسبرداری کرده است.وی که تصاویر فوق را در استخر خانگی اش عکسبرداری کرده ، در این باره می گوید: برای من و خیلی های دیگر شاید یک پرسش باشد که وقتی یک اسلحه در زیر آب شلیک می کند ، گلوله فوق چگونه واکنشی را نشان می دهد و خوشحالم که سرانجام به این پرسش پاسخ دادم.

تصاویر فوق در شبکه های اجتماعی جهانی به یکی از پرطرفدار ترین موضوع ها تبدیل شده و همگان جسارت اندرو را در انجام دادن چنین اقدامی تحسین کرده اند.

توهی تصاویر فوق را با دوربینی حرفه ای که قادر است ۱۲۰ عکس در ثانیه تصویربرداری کند ، گرفته است.












 



تاريخ : 26 / 11برچسب:, | 1:49 | نویسنده : ali

اگر پاها را به مدت چند دقیقه درون محفظه ای از آب سرد قرار دهید تمام سموم بدنتان به یک باره از بدنتان دفع می شود به طوری که رنگ آب تیره می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال هلت نیوز؛ راه های ساده تری هم برای دفع سموم وجود دارد پدهای جدیدی روانه ی بازار شده اند که باید آن ها را یک شبانه روز به پاهایتان بچسبانید تا تمام سموم از بدنتان دفع شود.

گفتنی است؛ سموم هایی که در بدن جمع می شوند حاصل خوردن مواد غذایی، تنفس و ... است که به راحتی در بدن جمع می شوند و به راحتی هم می توان آن ها را از بدن دفع کرد.

تولید کنندگان محصولات سم زدایی ادعا می کنند که محصول هایشان به راحتی قادرند سموم را از بدن دفع کنند ولی سموم دائماً در بدن در حال وارد شدن هستند مادر فضایی زندگی می کنیم که سرشار از سمومی است که از راه های مختلفی وارد بدن می شوند. اولین راه تنفس است دیگری پوست و دستگاه گوارش و در نهایت از راه منافذ باز بدن مانند چشم ها.

گروهی دیگر از سم ها در مواد غذایی مصرفی ما وجود دارد و یا در اثر تماس با عوامل شیمیایی مانند عطرها و لوازم آرایشی و ترکیب های حاوی آزبست به بدن ما منتقل می شوند که بدن به طور طبیعی این سموم را خودش دفع می کند.

قراردادن پاها در آب قبل از خواب به روند طبیعی خارج شدن سم ها از بدن نیز کمک می کند.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریتشان را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم.

به گزارش نامه به نقل از مشرق ، متن زیر خاطره ایست منتشر نشده از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکی از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده های اف 14 ایرانی با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده که این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می شوند.
***
دهه آخر تیرماه سال 67 بود. طبق معمول که ما از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می شدیم تا پروازهای کپ و اسکرامبل را برروی خلیج فارس از آنجا انجام دهیم، به همراه تعدادی از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.
معمولا در روز اول، افسر اطلاعات عملیات می آمد و یک سری توجیهات نسبت به منطقه برای ما انجام می داد و وضعیت منطقه را تشریح می کرد؛ از استقرار ناوهای فرامنطقه ای گرفته تا استقرار نفت کش‌ها.
در یکی از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت کش ها کجاست واینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.
ما را توجیه کردند که این هواپیما چه موشکهای هوا به هوایی دارد ودر درگیری با چه خطراتی روبرو هستیم.
تشریح کاملی در این زمینه انجام شد و بعد برنامه ریزی پروازی را نوشتند. من با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم وتقریبا روز دوم بعد از این توجیه بود.
 
 
 
امیر خلبان عزیز نصیرزاده

ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم و چون شنود دشمن فعال بود، ما با رادار زمینی در ارتباط بودیم و کدهای مربوطه را گرفتیم. شنود آمریکا از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود واطلاعات ما را آنلاین به عراقی ها می داد.
ازآنجا که در درگیری هوایی، پیدا کردن کلمات سخت است، بنابراین ما می بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.
یک بریف مختصری با امیر اویسی انجام دادیم و یک تقسیم کاری کردیم وموارد مختلف از جمله موارد اضطراری را مورد بررسی قرار دادیم.
در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم مورد بررسی قرار می دادیم که اگر دچار مشکلی شدیم و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، قایقمان را چگونه بازکنیم ومورد استفاده قرار دهیم؛ این وسایلی که به ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم؛ اگر گروه تجسس و نجات آمد، چگونه با آن ارتباط برقرار کنیم. همه اینها به ریز در بریفینگ قبل از پرواز مرور می شود.
بعد از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.
من یک تجسم فضایی از منطقه تو ذهنم بود و مختصات را داشتم. این مختصات را وارد سیستم ناوبری خودمان می کردیم چون در موقع درگیری آنقدر مسائل مختلف پیش می آید و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می شد به طوری که بعضی وقت ها آدم جهت خودش را هم گم می کرد.
اگر شما موقعیت کشور خودمان وعراق را نسبت به خلیج فارس و نیز مناطق حیاتی و حساس را در ذهن داشته باشید و جزایر و مناطق نفتی ما را درنظر بگیرید، عراق می بایست برای حمله به آن مناطق وجزایر، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می گرفت ومی آمد و ما هم اگر از منطقه بوشهر می خواستیم بلند شویم، می توانستیم خیلی را حت جلو آن را بگیریم.
اما عراق تاکتیک دیگری در پیش گرفته بود برای اینکه ما نتوانیم با آن مقابله کنیم. آنها از سمت جنوب می آمدند یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می گرفتند از سواحل کویت وعربستان پرواز می کردند ومی رفتند سمت جنوب و وقتی به سواحل کشور بحرین می رسیدند، سمت غرب را می گرفتند و از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.
این تاکتیک را به کار گرفته بودند تا از اصل غافلگیری استفاده کنند چون ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که با پروازهای معمولی کویت وعربستان اشتباه می گرفتیم.
بعد ما این تاکتیک را شناسایی و روشهای مقابله با آن را هم طراحی کردیم.
ما هواپیما را آماده کرده و در آلرت نشسته بودیم.
تقریبا ساعت 9:10 دقیقه بود که زنگ اسکرامبل به صدا در آمد و ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم و سوار آن شدیم. معمولا آلرت، 15 دقیقه ای بود. یعنی ما حداکثر زمانی که برای بلند شدن از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود. اما برای اینکه ما بتوانیم کارهایمان را سریع تر انجام بدیم، همیشه آمادگی داشتیم و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر ده دقیقه رسانده بودیم.
به سرعت در ابتدای باند قرار گرفتیم و تماسها برقرار شد و ما هم تقریبا بین 7 الی 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم واز روی باند بلند شدیم.
من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان از جنوب به سمت شمال بود و به سمت منطقه  کنگان در حرکت بودند. بنابراین ما این را به سمت جنوب شرق می گرفتیم یعنی ما چون از بوشهر بلند شده بودیم، گشتیم به سمت 30 الی 40 درجه ادامه دادیم. نمی توانستیم میان بر برویم و اینها را بگیریم.
مشکل دیگر برای ما در منطقه خلیج فارس، حضور ناوهای بیگانه و فرامنطقه ای بود. این ها در وسط خلیج فارس یعنی جنوب شرق جزیره فارسی مستقر می شدند. وقتی هواپیماهای عراقی از جنوب به شمال حرکت می کردند و ما می خواستیم با اینها مقابله کنیم، ناوهای بیگانه وسط قرار می گرفتند و هر گونه تقرب ما را هشدار قرار می دادند و تهدید می کردند که شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می شوید و همیشه ما این چالش و درگیری را با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم.
بنابراین ما مجبور بودیم برای مقابله با آنها، کمی به سمت جنوب شرق گشته و بعد به سمت جنوب برویم.
علاوه بر این سه فروند، روی رادار سه فروند دیگر نیز دیده شد که بلافاصله موضوع را به رادار زمینی اطلاع دادیم.
با تایید رادار زمینی، فهمیدیم که ما با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم دایره می آمدند، روبرو هستیم.
از رادار زمینی خواستیم مراقب دو فلایت دیگر باشند و اطلاعات آنها را به ما بدهند تا ما برویم سراغ فلایت اول که به ما نزدیکتر بود.
من روی هواپیمای وسطی که در واقع لیدر آنها بود، قفل کردم. شهید بابایی تاکتیکی را به ما یاد داده بود و می گفت شما از فاصله دور روی هدف قفل کنید. چون وقتی ما قفل راداری انجام می دادیم، هواپیمای هدف هم متوجه می شد و در این حالت دو سناریو محتمل بود: یا مقابله میکردند یا با کنسل کردن عملیات، بر می‌گشتند.
معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریت را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.
 
 
 
جنگنده اف14 نیروی هوایی ارتش

اما این بار وقتی ما قفل راداری را با همین نیت انجام دادیم، دیدیم که برعکس همیشه، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند. دلیل این کار هم این بود که ما قطعنامه 598 را پذیرفته بودیم وعراق هنوز نپذیرفته بود و بعد از پذیرش ما، به تهاجمات زمینی وهوایی خود می افزود و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، سرزمین بیشتری از ما در اختیار داشته باشند.
با جلو آمدن هواپیماهای عراقی، تصمیم گرفتیم درس خوبی به آنها بدهیم. برای همین هم یک زاویه مناسب نسبت به آنها گرفته و مسیر را ادامه دادیم.
تصمیم گرفتیم به آنها اجازه بدهیم تا نزدیک تر شوند تا از اصابت موشک، اطمینان حاصل کنیم.
بلافاصله با امیر اویسی تقسیم کار کردیم و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و دو فلایت دیگ را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود و داشتیم روی آب پرواز می کردیم. ایشان هم  فول بیرون را داشته باشند و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.
با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم و بعد از محاسبه تمام پارامترها، اولین موشک را شلیک کردیم.
موشک که شلیک شد، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد. برای همین زیاد موشک را دنبال نکردم اما امیر اویسی که موشک را دنبال کرد وقتی به هواپیمای عراقی اصابت کرد، فریاد الله اکبر زد. با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم فریاد الله اکبر می‌گویند. دیگر مطمئن شدیم که موشک به هدف اصابت کرده و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، سریع برگشتند و رفتند.
معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، این صدا را می شنوند.
هواپیماهای عراقی ظاهرا روی گارد تقاضای کمک کرده بودند و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند وپروازشان کنسل شد.
وقتی هواپیما را زدیم، خلبان عراقی اجکت کرده بود وافتاد توی آب و ما دیدیم که جلیقه و قایقش باز شد وچون رنگ نارنجی داشت، خیلی خوب مشخص بود.
ما بالای سر او پرواز کردیم و سریعا با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.
از سوی دیگر، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، می خواستند خلبان عراقی را زودتر از ما نجات دهند.
چون سوخت ما کم بود، تقاضا کردیم که یک هواپیمای دیگر بلند کنند.
بعد از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم.
هواپیمای ایرانی جدید که به منطقه رسید، یک چالش جدی مکالمه ای با ناو آمریکایی داشت. چون آمریکایی‌ها این بار تلاش می کرد مزاحمت بیشتری ایجاد کنند تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از آب نجات بدهند.
ناو آمریکایی مدام هشدار می داد و تهدید می کرد که شما دارید به ما نزدیک می شوید.
یادم هست، خلبان ایرانی بسیار تند و خشن با ناو آمریکایی صحبت می کرد به گونه ای که امریکایی ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام و شمرده صحبت کنید).
البته به دلیل فاصله زیاد با محل سقوط خلبان عراقی، بالگرد ما نتوانست خود را به موقع برساند و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، خلبان عراقی را نجات داد.
وقتی که ما در پایگاه نشستیم، به ما گفتند از 3 فروند هواپیمای عراقی، تنها یک فروند موفق شده به پایگاهشان برگردد و ممکن است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، دچار سانحه شده باشد.



فریم

 

 

 

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با ابلاغ سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیری‌های قانونی را انجام دهد.

 

 

 

به گزارش

 

 

 

خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی با ابلاغ سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، دولت را مکلف کردند برای تسریع در عملیاتی کردن این سیاست‌ها در کمترین زمان ممکن، راهکارها را تنظیم کرده و پیگیریهای قانونی را انجام دهد.

متن سیاستهای کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سیاست‌‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

1-    بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره ‌وری عوامل تولید با:

-    اصلاح و بازسازی ساختار تولید ملی

-    کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت تولید

-    اتخاذ انواع تدابیر تشویقی و تنبیهی

-    بهینه سازی تعامل عوامل تولید

2-    هدایت و تقویت تحقیق و توسعه و نوآوری ‌ها و زیربناهای آنها و بهره‌ گیری از آنها، با هدف:

-    ارتقاء کیفی و افزایش کمّی تولید ملّی

-    بالا بردن درجه ساخت داخل تا محصول نهایی

-    حمایت از تجاری سازی فناوری محصول و بهره‌ گیری از جذب و انتقال دانش فنی و فناوری‌ های روز و ایجاد نظام ملّی نوآوری

3-    گسترش اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر توسعه مؤلفه‌ های اصلی آن، از جمله: زیر ساخت ‌های ارتباطی، زمینه‌ های تسهیل تبدیل دستاوردهای پژوهش به فناوری و گسترش کاربرد آن، حمایت قانونی از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی و مرتبط کردن بخشهای علمی و پژوهشی با بخشهای تولیدی کشور.

4-    حمایت از تولید محصولات با ماهیت راهبردی مورد نیاز مصارف عمومی یا بخش تولید کشور.

5-    تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا محصولات نهایی با رعایت اصل رقابت‌ پذیری و فاصله گرفتن از خام فروشی در بازه زمانی معین.

6-    حمایت از تولید محصولاتی که عرضه رقابتی آنها با خالص ارز آوری مثبت یا خالص ارزبری منفی همراه باشد.

7-    مدیریت منابع ارزی با تأکید بر تأمین نیازهای تولید ملی و کارآفرینی، و ثبات ارزش پول ملّی.

8-    بهبود فضای کسب و کار با هدف افزایش تولید ملّی و اصلاح زمینه ‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری.

9-    افزایش سهم بخشهای تعاونی و خصوصی در تولید ملّی از طریق:

-    تقویت انگیزه و عزم ملّی و تأکید و تسریع در اجرای کامل سیاست ‌های کلی اصل 44، رعایت انضباط مالی و بودجه ‌ای دولت

-    رفع تبعیض بین بخش دولتی و بخش ‌های خصوصی و تعاونی

-    ساماندهی و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در جهت کارآمدسازی آنها

10-    تنظیم نقش نهادهای عمومیِ غیر دولتیِ اقتصادی در جهت تولید ملّی.

11-    شفاف سازی و به هنگام سازی آمار و اطلاعات و تسهیل دسترسی به آن و اطلاع رسانی در مورد ابعاد و فرصت‌ های سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در رشته‌ های مختلف و مقابله جدی با استفاده از هر گونه دسترسی اطلاعاتی ویژه.

12-    توانمند سازی و ارتقاء بهره‌ وری نیروی کار با افزایش انگیزه، مهارت و خلاقیت و ایجاد تناسب بین مراکز آموزشی و پژوهشی با نیازهای بازار کار.

13-    بسترسازی و ساماندهی اشتغال و حرکت نیروی کار ایرانی در سطح ملی، منطقه‌ ای و جهانی.

14-    ارتقاء سرمایه های انسانی، طبیعی، اجتماعی و فیزیکی با تأکید بر توسعه نهادهای مردمی برای رشد تولید ملی.

15-    توسعه فرهنگ حمایت از سرمایه، کار، کالاها و خدمات ایرانی و استفاده از نظرات متخصصان و صاحب نظران در تصمیمات اقتصادی.

16-    جلوگیری از اتلاف و راکد ماندن سرمایه‌ های فیزیکی و انسانی ایرانی با تأکید بر ایجاد و توسعه خدمات فنی و مشاوره‌ ای فرا بنگاهی و ارتقاء بازده اقتصادی این سرمایه‌ ها در بخش‌ های مختلف اقتصادی.

17-    گسترش تنوع ابزارهای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه و تکمیل ساختارهای آن و اعمال سیاست‌ های تشویقی برای حضور عموم مردم و سرمایه‌ گذاران داخلی و بین ‌المللی بویژه منطقه ‌ای در بازار سرمایه.

18-    حمایت از محققان و سرمایه‌ گذاران و تشویق ورود سرمایه‌ های ایرانی به حوزه‌ های سرمایه‌ گذاری خطرپذیر متضمن تحقیق و توسعه با تأسیس صندوق‌ های شراکت یا ضمانت برای سرمایه‌ گذاری در این حوزه.

19-    کارآمد سازی مدیریت منابع موجود در صندوق توسعه ملّی در جهت بهینه سازی و هم ‌افزایی ظرفیت‌های تولیدی و ارتقاء کیفی کار و سرمایه ایرانی.

20-    تنقیح و اصلاح قوانین و مقررات (از جمله اصلاح قانون پولی و بانکی، تأمین اجتماعی و مالیات‌ ها) برای تسهیل فعالیت در بخش‌ های تولیدی و رفع موانع سرمایه‌ گذاری در سطح ملی با رویکرد ثبات نسبی در قوانین.

21-    کارآمد کردن نظام توزیع کالاها و خدمات با استفاده از ساز و کار شفاف سازی و اطلاع رسانی و کاهش واسطه‌ های غیر ضرور و ناکارآمد.

22-    گسترش منابع مالی و کارآمد سازی مدیریت آن در جهت افزایش ظرفیت تولید ملّی و کاهش هزینه ‌های تأمین مالی مورد نیاز بویژه با ساماندهی، گسترش و حمایت از نهادهای مالی توسعه ‌ای و بیمه ‌ای.

23-    جلوگیری از ایجاد انحصار در چرخه تولید و تجارت تا مصرف.

 

 



  پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

مراسم ختم پدر حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقویان، روز گذشته در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار شد.

 



تاريخ : 25 / 11برچسب:, | 23:55 | نویسنده : ali

فریم

 

سردار شهید حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان روز گذشته به دست دژخیمان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار شهید حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در امور مهندسی جنگ، راهسازی و جاده سازی در مناطق جنگی فعالیت داشت.

سردار شهید حسن شاطری

وی پس از جنگ تحمیلی نیز در افغانستان و سپس بعد از جنگ 33روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، در جنوب این کشور مسئولیت هیئت ایرانی بازسازی جنوب لبنان را برعهده داشت.

سردار شهید حسن شاطری در جنوب لبنان

سردار شهید حسن شاطری روز گذشته به دست دژخیمان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش فارس، پیکر سردار شهید حسن شاطری، فردا پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، از ساعت 10 صبح در شهرک شهید محلاتی تهران، میدان امام علی(ع) مسجد امیرالمومنین تشییع خواهد شد.

سردار شهید حسن شاطری

پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع در تهران با انتقال به زادگاهش سمنان، روز جمعه پس از اقامه نمازجمعه در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می شود.

برای دیدن تصاویر بیشتر این شهید بزرگوار، اینجا را کلیک کنید.

 



تاريخ : 25 / 11برچسب:, | 1:14 | نویسنده : ali

فریم

*جام جم
-بانك مركزی:عرضه دلار افزایش می‌یابد
-تشكر رهبر انقلاب از حماسه‌آفرینی مردم؛مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مایوس كردند
-آغاز به كار ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری
-با منوچهر متكی، وزیر پیشین امور خارجه: ناگفته‌هایم را بعد از انتخابات می‌گویم

*کیهان
-پيام تشكر ولي امر مسلمين از حضور باشكوه مردم در جشن انقلاب؛رهبر انقلاب : ملت دشمن را ناكام كرد
- كمك نقدي دولت اول اسفند در حساب مردم
- ابراز نگراني دولت لندن از تجزيه انگليس
- مراجع و علماء اخلال در مراسم 22 بهمن قم را محكوم كردند

*وطن امروز
-تشكر رهبر از صاحبان انقلاب
-نتيجه نهايي پرونده فساد بانكي هفته آينده اعلام مي‌شود
-وزیر خارجه روسیه: ارتش آمریکا قاچاقچی مواد مخدر است
-جایزه‌ یک میلیون دلاری برای دستگیری پلیس فراری


*خراسان
-تقدير رهبر انقلاب از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت در خلق حماسه عظيم 22 بهمن
-اظهارات بهمني درباره پيش فروش سکه از هفته آينده و افزايش عرضه ارز به بازار
-واکنش ۴ تن از مراجع عظام تقليد به حاشيه سازي در مراسم سخنراني ۲۲ بهمن رئيس مجلس
-قاضي سراج:نتيجه نهايي پرونده «فساد بزرگ مالي» هفته آينده اعلام مي شود

*خورشید
-آغاز پیش فروش از هفته آینده ؛10سکه یک میلیونی برای هر نفر
-آمریکا در تیررس موشک‌های ایرانی است
-بهره‌برداری از 4600 پروژه روستایی با حضور احمدی‌نژاد
کل کنفرانس اسلامی یک طرف حضور احمدی‌نژاد در مصر یک طرف

*تهران امروز
-مراجع و علمای قم خواستار برخورد با قانون‌شکنان شدند؛محکومیت گسترده بداخلاقی‌های سیاسی
-تزريق دلار به بازار ارز و کاهش قیمت سکه
-تجلیل رهبر معظم انقلاب از بصیرت و موقع‌شناسی ملت ایران
-اعلام استعفای پاپ بندیکت شانزدهم؛ استعفای پاپ در 700 سال گذشته بی‌سابقه بوده است

*رسالت
-حضرت آيت الله خامنه اي در درس خارج فقه:موقع شناسي ملت دشمن را ناکام کرد
-آيت الله هاشمي رفسنجاني:کانديداي رياست جمهوري نمي شوم
-رئيس كميسيون اقتصادي مجلس:عيدانه به73 ميليون نفر پرداخت مي شود
-مراجع عظام تقليد:با مسببان اخلال در مراسم 22 بهمن قم برخورد شود

*حمایت
-از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛قدردانی از بصيرت ملت در خلق حماسه ۲۲ بهمن
-در واکنش به اخلالگری در سخنرانی رییس مجلس صورت گرفت؛اعلام انزجار بزرگان حوزه علمیه از هنجارشکنی در قم
- رییس دیوان عدالت اداری:مردم نظام را دوست دارند
-بهمنی خبر داد:آغاز پیش فروش سکه، به زودی

*ملت ما
-رهبر معظم انقلاب: مردم صاحبان انقلاب و کشور هستند
-نامه فاضل لاریجانی به دادستان:آماده محاکمه ام
-بعد از عیدی نقدی نوبت به عیدانه غیر نقدی می رسد؟ عیدانه با بوی بنزین
-در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 صورت می گیرد؛اخبار ضد و نقیض از تاریخ مذاکره ایران و آژانس

*ابتکار
-کاهش قيمت طلا و سکه در بازار آغاز شد؛پيش فروش سکه از هفته آينده
-در تماس‌هاي تلفني مراجع و علما با رئيس‌مجلس ابراز شد؛واکنش شديد «قم» به اقدامات خودسرانه  
-فاضل لاريجاني: آماده محاکمه‌ام
-تکذيب دستگيري دختران ميرحسين موسوي

*سیاست روز
-حماسه باشکوه ۲۲ بهمن؛ تجليل رهبر معظم انقلاب از بصيرت، شجاعت و موقع‌شناسي ملت ايران
-فرافكني غرب در آستانه مذاكرات تهران و آژانس تكرار شد؛ترساندن ايران با عروسك پوشالي شوراي امنيت
-آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ شب غیرقابل‌ پیش‌بینی اروپا
-تاكيد روسيه بر عدم تغيير سياست‌ خارجي آمريكا پس از كلينتون؛ "لاوروف" مشت " كري" را باز كرد

*فرهیختگان
-رهبر معظم انقلاب با تقدیر از بصیرت ملت در خلق حماسه باشکوه 22 بهمن:برای این حضور باید همه عمر شکر گذاری کرد
-آغاز ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از 6 اسفند
-رییس صندوق فاه داشجویی:وضعیت خوابگاه های دانشجویی نظام مند می شود
-تهیه نقشه جامع آموزشی برای واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی


*جمهوری اسلامی
- مراجع تقليد، علما و شخصيت‌هاي سياسي غائله حرمت‌شكني در قم را محكوم كردند
- تقدير رهبر معظم انقلاب موقع شناسي ملت در خلق حماسه عظيم 22 بهمن
-با تبديل 7/2 ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي؛ 73 ميليون ايراني 70 هزار تومان عيدانه مي‌گيرند
- تصویب بودجه 1424 میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای سال 92

*آفرینش
-مديرکل بورس وزارت علوم:ثبت‌نام 52 هزار دانشجوي ايراني خارج از کشور براي دريافت ارز دانشجويي
-لاريجاني در اجلاس مجالس اکو:امروز در دنياي چندقطبي پيمان هاي منطقه اي اهميت فراواني دارند
- رهبر معظم انقلاب ضمن تقدير از حماسه آفريني ملت در 22 بهمن:در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند
- با انتشار تقويم آزمون کارشناسي ارشد 92 علوم پزشکي؛ثبت‌نام آزمون ارشد علوم پزشکي امروز آغاز مي‌شود

*اعتدال
- پنج‌شنبه 26 بهمن، صورت مي‌گيرد؛ هفتمين‌ گروه از چهره‌هاي قرآني تجليل مي‌شوند
- مدیر فرهنگی دانشگاه پیام‌نور زنجان: حفظ جزء 30 قرآن معادل دو واحد درسی محاسبه می‌شود
- بازدید رییس دفتر مقام معظم رهبری از مراحل نصب ضریح جدید بارگاه منور حسینی
- ابراز خرسندي وزير ارشاد از گنجاندن مضامن دينی در جشنواره فيلم فجر سی‌ويكمين

*مردم سالاری
-آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:قصـد کـانديداتـوري نـدارم
-پايان بنديکت شانزدهم؛پاپ رسما کناره‌گيري کرد
-دبيرکل حزب مردم سالاري:همچنان طرفدار اجماع هستيم
-واکنش مراجع و علما نسبت به هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س)



 



تاريخ : 24 / 11برچسب:, | 22:44 | نویسنده : ali

فریم



فریم

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم،رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:حماسه‌آفرینی مردم سربلند ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن ستودنی است و البته این حضور زمینه‌ای برای حضور پرشورتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان این سازمان با بیان این‌که مردم شهید‌پرور ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، تمام معادلات دشمنان را برهم ریخت، اظهار داشت:آحاد ملت بار دیگر نشان دادند که وقتی پای منافع نظام در میان باشد گوش به فرمان ولایت بوده و اختلاف‌ها وسلیقه‌ها را کنار خواهند گذاشت و با وحدت و یکپارچگی از دستاوردهای انقلابشان صیانت خواهند نمود.
نماینده ولی فقیه در ارتش، تأکید کرد:22 بهمن روز پاسخ به تهدیدهای دشمن بود و آنان نیز این پیام را به خوبی دریافت نمودند که مردم در عین سلایق مختلف از نظام و رهبری دفاع می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت:حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همسو با افزایش تهدیدها و فشار‌ها، مقاومت مردم نیز افزایش پیدا می‌کند و روز 22 بهمن، نمادی از حمایت مرد از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن تشکر از رسانه‌ها، به‌وی‍ژه رسانه ملی در انعکاس شایسته این حضور، از پخش تصاویر به‌یاد ماندنی و تاریخی دوران انقلاب قدردانی نمود.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:مردم، پاسخ نهایی به تهدیدهای دشمنان را در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهند داد.



فریم

تهیه وتنظیم  : علی خدابخشی

انقلاب اسلامی گامی بزرگ برای یکپارچگی بود تا تمامی اقشار جامعه در یک حرکت منسجم به سوی هدفی والا به نام استقلال،ازادی ،جمهوری اسلامی حرکت کنند . در این میان نقش نیروی هوایی به عنوان پیشتاز نیروهای نظامی برای پیوستن به دامان ملت غیر قابل انکار است .

حرکتی که کلید ان در 12 بهمن خورد و در تاریخ 19 بهمن 57 در بیعت با امام (ره) ملت به قله رفیع خود رسید .

برای اشنایی با چگونگی و چرایی این حرکت عظیم با امیر سرتیپ دوم خلبان عزیز نصیر زاده ، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی هم صحبت شدیم .امیر نصیر زاده در ابتدا به نحوه پیوستن مردم به موج انقلاب اشاره کرد و گفت : نیروی هوایی زمانی شکل گرفت که ارتباط رژیم پهلوی با امریکا رو به افزایش بود و حضور 45 هزار مستشار آمریکایی هر جند در قالب ارائه اموزش صورت می گرفت ، اما در پشت پرده حضور آنها ما شاهد القای فرهنگ آمریکایی و خود باختگی به پرسنل نیروی هوایی بودیم . همین موضوع باعث شد بود رژیم پهلوی چشم امید بیشتری به نیروی هوایی نسبت به سایر نیروها داشته باشد و احساس کند که مطابق میل خودش این نیرو را شکل داده است .

این خیال ها پوج بود زیرا بدنه نیروی هوایی ارتش به صورت مخفیانه در انقلاب شرکت داشت و پرسنل این نیرو به طور نا محسوس در راهپیمایی های مختلف حضور داشتند .

 

اوج حرکت در پیوند با امام (ره)

نصیر زاده به حضور رسمی نیروی هوایی در انقلاب اشاره کرد و گفت: پرسنل نیروی هوایی ارتش به طور رسمی در 12 بهمن 57 همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور حضور خود را در صف انقلابیون به تثبیت رساندند. اما اما اوج حرکت نیروی هوایی ارتش روز 19 بهمن بود که می توانیم بگویییم کاری که پرسنل نیروی هوایی انجام دادند،نقطه عطف و اوج حرکت ملت ایران علیه نظام شاهنشاهی بود که جمعی از پرسنل نیروی هوایی با لباس نظامی رژه رسمی را در محضر مبارک حضرت امام (ره) برگزار کردند و احترام نظامی گذاشتند. عکسی که از این مراسم در مطبوعات علی رغم میل رژیم شاه چاپ شد و حضرت امام هم ان را تایید کردندف منجر به متلاشی شدن رژیم شاه شد . نصیر زاده اضافه کرد : متعاقب آن رژه ، گارد شاهنشاهی به تلافی حرکت نیروی هوایی به مرکز آموزش های هوایی حمله کرد و سعی در انتقام گرفتن از پرسنل نیروی هوایی داشت که در نهایت با حضور گسترده مردم ، تاب مقاومت نداشت و در هم شکست و در پی ان منجر به پیروزی انقلاب در 22 بهمن شد .

 

خود باوری در نیرو

 

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش در پیوستن به انقلاب و ملت پیشقراول بود و به قول حضرت امام (ره) به عنوان (( السابقون السابقون )) لقب گرفت به تشریح فعالیت های نیروی هوایی ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی می پرداخت و گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ،نیروی هوایی چون تخصص محور و متکی به هواپیماها و تجهیزات پیشرفته بود ، به آن شکل انسجام خودش را از دست نداد. آمریکایی ها که فکر می کردند با خرمج 40 تا 50 هزار نفر از مستشارهای آنان از ایران نیروی هوایی با مشکل مواجه خواهد شد . اما با وجود خوداتکایی و خود باوری پرسنل نیروی هوایی ارتش شکل واقعی خود را از دست نداد و به صورت سازماندهی شده به خدمات خود ادامه داد .

امیر نصیر زاده سپس به شروع جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: هنوز پرسنل نیروی هوایی ارتش در تب و تاب انقلاب بودند که جنگی ناخواسته توسط رژیم بعث عراق به کشور ما تحمیل شد و پرسنل نیروی هوایی تلاش کردند تا به هر شکل ممکن از تامین تجهیزات و قطعات پرواز هواپیماها را خود بر عهده بگیرند .

نصیرزاده در ادامه به گوشه ای از سخنان امام (ره) اشاره که ضمن آن ایشان جنگ تحمیلی را یک نعمت معرفی می نمودند . وی در ادامه تاکید کرد : اگر جنگ اتفاق نمی افتاد ما تا سالها جرات نمی کردیم هواپیمای جنگی ((اف))14 را تعمیر کنیم و قطعات آن را در داخل بسازیم .

وی اضافه کرد زمانی که جنگ شروع شد ،اماده ترین نیروی ارتش پس از انقلاب نیروی هوایی بود . این نیروی هوایی با تمامی امکانات خود در مقابل این تجاوز ایستاد و حتی برای توقف تانکهای عراقی از هواپیماهای جنگنده استفاده می کرد که تقریباً یک امر غیر کلاسیک است و هیچ کجای دنیا برای مقابله با تانک از هواپیما استفاده نمی کنند.

 

پیشقراولان جنگ

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه در این مرحله هم پرسنل نیروی هوایی همانند 19 بهمن که در پیوستن به ملت و امام پیشقدم بودند، در جنگ پیشقراول شدند، افزود: همین قهرمانان سلهشور و جان بر کف بودن که درس سختی را به صدام ملعون دادند .

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش به نقش نیروی هوایی ارتش در حفاظت از مرزهای آبی به خصوص جزیره خارک و حراست از نفتکش های ایرانی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: به دلیل پوشش های شبانه روزی خلبانان ما از مرزهای آبی بود که کاروان های نفتکش توانستند جریان صدور نفت را برقرار کنند و نگذارند شریان اقتصادی کشور آسیب ببینند .

وی اضافه کرد: ما در حالی امنیت آب های خلیج فارس را تأمین می کردیم که هواپیماهای عراقی از ترس جنگنده های ما به ناوهای آمریکایی مستقر در آبهای نیلگون خلیج فارس پناه می برند و آمریکایی ها در حمایت از آنان به ما هشدار می دادند و ما را محدود می کردند تا نتوانیم با جنگنده های عراقی مقابله کنبم.

وی دتر ادامه به پیشرفت های نیروی هوایی ارتش طی 30 سال انقلاب اشاره کرد و گفت: از کارهای بسیار مهمی که در هشت سال دفاع مقدس آغاز شد و در دوران سازندگی ادامه یافت این بود که در طول جنگ، آموزش ما قطع نشد و استاد خلبانهایی که هم در جنگ شرکت داشتند، در دانشکده خلبانی ما امر آموزش را انجام می دادند. بنابراین نسل جدید، آموزش را از خلبانی که جنگ را لمس کرده بودند به بهترین نحو فرا گرفتند و به تئریج همتاسازی انجام شد و نیروی هوایی هم شکل واقعی خود را یافت.

وی اضافه کرد : کارکنان فنی ما هم که قبل از انقلاب حتی نمی توانستند به یک قطعه دست بزنند، بعد از پیروزی انقلاب با اراده ای محکم هواپیما را تعمیر و راه اندازی کردند و در این راه ابتکارهای زیادی به خرج دادند و هواپیماها را با انجام تغیراتی در موشک های زمین به زمین و زمین به هوا و بالعکس تجهیز و کمبودهای ما را در زمان جنگ برطرف کردند . نصیر زاده با اشاره به اینکه ادامه این روند بعد از جنگ به شکل بهتری ادامه یافت ، افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید موشک، ساخت هواپیما و رادار و سایر تجهیزات پیشرفته در کشور شدت گرفت به طوری که اکنون هواپیمای جنگی صاعقه به طور کامل و بدون کمک هیچ کشوری در داخل کشور تولید می شود و دانش آن کاملا بومی است . امیر نصیر زاده به ساخت بمب و موشک هوشمند در کشور اشاره کرد و گفت: ما موشک هوشمند را توانسته ایم در داخل تولید کنیم که دارای پیشرفته ترین فناوری روز جهان است و در بعد ساخت هواپیما ،هواپیماهای جنگی صاعقه را ساختیم ،وقتی این دو مولفه را کنار هم بگزاریم که هم بتوانیم هواپیما و موشک را خودمان مطابق با استانداردهای جهانی بسازیم ، این امر نشانه موفقیت بزرگ وپیشرفت اساسی است. ما در زمینه ساخت رادار سیستم های الکترونیک و تجهیزات جنگ الکترونیک هم پیشرفت خوبی داشته ایم و ساخت آن در کشور بومی شده و نیازی در این زمینه ها به خارج نداریم .


 

 

 

 

 



    
  رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت:راهپيمايي 22 بهمن امسال تعيين كنده است و مي‌تواند راهبرد تشديد فشارها در آستانه انتخابات را كاهش دهد.

 


به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در جمع  سربازان وظيفه مركز آموزش شهداي نيروي زميني ارتش با بيان اين‌كه دشمن در ماه‌هاي باقي مانده تا انتخابات همه امكانات خود را بسيج و براي ايجاد چالش و تضعيف نظام اسلامي به كار مي‌گيرد، اظهار داشت:راه  مقابله با اين تاكتيك، حضور پر شور در راهپيمايي 22 بهمن است و حضور هر ايراني در اين راهپيمايي مثل گلوله‌اي است كه به سمت دشمن پرتاب مي‌شود.
 نماينده ولي فقيه در ارتش، تأكيد كرد:راهپيمايي 22 بهمن امسال تعيين كنده است و مي‌تواند راهبرد تشديد فشارهاي سياسي واقتصادي در آستانه انتخابات را كاهش دهد.
وي ديگر راهبرد دشمن در آستانه انتخابات را، بحراني نشان دادن كشور دانست و خاطر نشان كرد: در طول 34 سال گذشته ما از اين‌گونه اقدامات سربلند بيرون آمديم و  ان‌شاءالله از اين گردنه هم باسربلندي عبور خواهيم كرد، اما بايد مقداري صبور بود و استقامت داشت.
نماينده ولي فقيه در ارتش همچنين  القاي يأس و نااميدي در مردم، وانمود كردن تأثير تحريم‌ها و فضا‌سازي ناسالم را از ديگر راه‌بردهاي دشمنان برشمرد و تصريح كرد:دشمن با طرح شبهه در سلامت انتخابات مي‌خواهد فضاسازي كند و كساني كه طرح شبهه در سلامت انتخابات را مطرح مي‌كنند در راستاي اهداف دشمن گام بر مي‌دارند.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه به سال‌روز پيروزي انقلاب اشاره و گفت:همان عواملي كه سبب پيروزي انقلاب شد، امروز بعد از 34 سال  موجبات بقاي انقلاب است.
وي در توضيح اين مطلب،اظهار داشت:رهبري صحيح و مدبرانه مقام معظم رهبري ( مدظله‌العالي ) امروز ايران را با همان صلابت امام(ره) به پيش مي‌برد و مردم هم اعتقادشان به اسلام بيشتر شده است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اين‌كه حركت‌هاي بزرگ كشورهاي اسلامي در سايه هدايت‌هاي صحيح و امام گونه مقام معظم رهبري در هدايت و الگو شدن جمهوري اسلامي است، افزود: امام خميني(ره) فرمودند انقلاب بايد صادر شود و امروز مي‌بينيم منظور از صدور انقلاب، صدور فرهنگ  انقلاب اسلامي است و اين حركت‌هاي بزرگ مسلمانان نشان از صدور انقلاب است.    




تاريخ : 22 / 11برچسب:, | 18:17 | نویسنده : ali

 

فریم

چه بی معرفت هستند کسانی که این سیل خروشان ملت را می بینند و برای رزرو صندلی در صف «خائنین ملت» با یکدیگر گلاویز می شوند! امروز ۲۲ بهمن بود و همه آمده بودند؛ بی توجه به تمام شبکه های ماهواره ای! بی توجه به همه پیامک های تخریبی علیه دولت و نظام! امروز همه آمدند تا شرمنده شهدا نشوند. حتی «۲۲ بهمن گرانی باد» هم نتوانست مردم را مجاب کند تا اجازه دهند انقلاب دست نا اهلان بیفتد! نه اینکه قیمت های سر به فلک کشیده برای مردم مهم نباشد اما این مرام ایرانی است که غیرتش را به حراج نگذارد حتی به بالاترین قیمت ها! ایرانی غیرتش را به ۲ کیلو برنج و خانه ۴۰ متری در جنوب شهر و ۴ بسته تاید و ریکا و ۲ بسته مرغ و چند صد دلار و چند گرم طلا نمی فروشد! امروز بار دیگر ملت نشان دادند هیچ گاه مردم از مسیر «انقلاب تا آزادی» خارج نخواهند شد.


ایرانی اجازه نمی دهد انقلاب اسلامی بی دفاع بماند. وقتی قرار است هر کس از صندلی خود محافظت کند، ملت هم از انقلابش دفاع می کند. هر کس مراقب دارائی اش است؛ آقای رئیس مراقب میزش است و ملت مراقب انقلابش! چشم امید ملت به پیشرفت های چشمگیر نظام است نه به وعده های پوخ و تو خالی BBCفارسی و طنازی های فارسی۱ و VOA و رادیو فردا و رادیو زمانه و رادیو کوفت و زهر مار…

شعاری است اگر بگوئیم این ملت تا آخرین قطره خون پای این نظام ایستاده است؟ چه اشکالی دارد؟ وقتی ملت پای تمام شعرهایشان ایستاده اند و چشم بر سختی های اقتصادی بسته اند و بی هیچ ادعا و مطالبه ای برای سربلندی نظام، مسیر «انقلاب تا آزادی» را به رخ دشمنان می کشند چه اشکالی دارد شعار دهیم؟!

ما شعار می دهیم و به وقتش نیز عمل می کنیم:

خونی که در رگ ماست؛ هدیه به رهبر ماست


امروز روز عشق بود؛ امروز انقلابی دیگر بود در دلهای ملت ایران؛ امروز خس خس نفس کربلا هشتی ها و  ویلچر خیبری ها و بادکنک کودکان و عصای کهنسالان و  نی ساندیس لباس شخصی ها… همه و همه آمدند تا در روز روشن شرمنده «احمدی روشن» نشوند.



پی نوشت:

این روزها بیشتر از همیشه با خودم مرور می کنم: دست خدا بر سر ماست؛ خامنه ای رهبر ماست
به قلم سعید ساداتی



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

برای دیدن تصاویر برگزیده راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور را اینجا کلید کنید

 



تاريخ : 22 / 11برچسب:, | 13:50 | نویسنده : ali

فریم

فيلم سينمايي رسوايي اقاي مسعود ده نمكي پيشرفت تكنيكي خوبي براي اوست كه جاي تبريك دارد. درباره اين فيلم چند نكته كوتاه به نظرم مي رسد:
اول اينكه در اين فيلم، بعد اجتماعي دين (اصل امر به معروف و نهي از منكر، سنت حمايت خداوند از خرد جمعي مومنان، اصل اجتناب از موضع تهمت و ....) فداي بعد فردي دين (اصل حسن ظن و ...) شده است.
دوم اينكه اگر فيلم مارمولك باعث شد روحانيان توسط برخي جاهلان با اين نام مورد خطاب قرار گيرند، فيلم رسوايي باعث خواهد شد روحانيان توسط برخي دختران بي حجاب به "حال دادن" دعوت شوند. (با عرض پوزش اين صراحت لهجه از فيلم وام گرفته شده)



فيلم رسوايي به مدد موضوع بسيار جنجالي، بازي اكبر عبدي در نقش يك روحاني، بازي الناز شاكردوست در نقش يك دختر بدنام و ارايش و پوشش زننده بازيگران زن، فروش چندين ميلياردي خواهد داشت. اميدوارم جيبهاي پرپول ده نمكي به عنوان تهيه كننده، اين فرصت را به او بدهد تا با مطالعه عميقتر در منابع ديني، در فيلم بعدي خود اسلامي اجتماعي و انقلابي را به ما نمايش دهد.

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



تاريخ : 22 / 11برچسب:, | 13:42 | نویسنده : ali

 

فریم



فریم

 

راهپیمایان در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در مسیرهای مختلف راهپیمایی ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

خبرگزاری فارس: آتش و شعار ایرانیان در خیابان‌های تهران بر دامن آمریکا و اسرائیل
 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، راهپیمایان در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن حضور گسترده در این راهپیمایی در مسیرهای مختلف راهپیمایی و به ویژه خیابان‌های منتهی به میدان آزادی پرچم‌ها و آدمک‌های نمادین آمریکا و اسرائیل را به عنوان نماد استکبار جهانی به آتش کشیدند.

راهپیمایان همچنین ضمن آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند و با این اقدام خود ضمن حمایت قاطع از ولایت مطلقه فقیه ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب اسلامی مبنی بر ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان نشان دادند.

 



تاريخ : 18 / 11برچسب:, | 23:59 | نویسنده : ali

فریم

 



تاريخ : 18 / 11برچسب:امام حسین عشق, پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 23:46 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



تاريخ : 18 / 11برچسب:صاعقه,نامحرم, | 23:9 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه



تاريخ : 18 / 11برچسب:, | 22:59 | نویسنده : ali

فریم



تاريخ : 17 / 11برچسب:صصاعقه ,حیوانات, | 22:35 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 
 
 
 

 

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 



تاريخ : 17 / 11برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,دهه فجر, | 21:57 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه