"روزه" بگیرید تا چربی خونتان متعادل شود

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

تحقیقات نشان داده است که روزه گرفتن براي مبتلايان به چربي خون بالا بسيار مفيد است و ميزان چربيهاي نامطلوب موجود در خون را تنظيم مي كند و موجب افزايش ميزان چربي هاي مفيد خون مي شود.

زهرا عبداللهي مدیر دفتر بهبود تغذيه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اثرات مفید روزه بر سلامتی بدن گفت:مطالعات متعدد نقش موثر روزه داري را در بهبود بيماري‌هاي مختلف نشان داده اند. در اغلــب بيماريهائي كه عادات غلط غذايي، چاقي و افزايش وزن در بروز آنها دخالت دارند، روزه داري مفيد است. همچنین روزه گرفتن براي مبتلايان به چربي خون بالا بسيار مفيد است و ميزان چربيهاي نامطلوب موجود در خون را تنظيم مي كند و موجب افزايش ميزان چربي هاي مفيد خون مي شود.
 
وی ادامه داد: توصيه مي شود افراد روزه دار همانند زماني كه روزه دار نيستند سه وعده غذا بخورند كه اين وعده ها شامل افطار، شام و سحر است .در واقع خیلی ها فکر می کنند هنگام سحر باید غذاهای پرچربی و پرکالری بخورند که در طول روز احساس گرسنگی نکنند.
 
عبدالهی با بیان اینکه بد نیست بدانید مصرف موادغذایی پرچربی بخصوص در هواي گرم موجب تشنگی شدید و كم آبي بدن می شود، عنوان کرد: در وعده سحری از غذای کم چرب مواد غذایی پرفیبرمثل میوه ها و سبزی ها استفاده کنید که منبع سرشاری از فیبر هستند. مواد غذایی پر فیبر آب زیادی در خود جذب می کنند و بدن می تواند آن را به آهستگی جذب کند و احساس تشنگی دیرتر عارض می شود.
 
وی تصریح کرد: مصرف آب به مقدار زیاد در وعده سحری و مخصوصا بین غذا توصیه نمی شود، چون موجب رقیق شدن شیره معده و آنریمهای گوارشی شده و روند هضم غذا مختل می شود.
 
همچنین از نوشيدن بيش از اندازه چای در وعده سحري اجتناب نمائيد چون چاي باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمك هاي معدني كه بدن شما در طول روز به آن احتياج دارد، مي شود.
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید