پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

آنتی‌بیوتیك‌ها فقط انواع معینی از موجودات میكروسكوپی را از بین می‌برند. آنتی‌بیوتیك‌هایی كه توسط پزشكان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشكان توصیه می‌كنند در مواردی كه بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران آنتی‌بیوتیك‌ها به داروهایی گفته می‌شود كه برای خلاص شدن از شر عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها باكتری‌ها یا دیگر موجودات میكروسكوپی بیماری‌زا را نابود و به بدن كمك می‌كنند تا راحت‌تر به مقابله با بیماری‌ها بپردازد‌.

اما باید توجه داشت آنتی‌بیوتیك‌ها فقط انواع معینی از موجودات میكروسكوپی را از بین می‌برند. آنتی‌بیوتیك‌هایی كه توسط پزشكان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشكان توصیه می‌كنند در مواردی كه بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

 


 


تاثیر مواد غذایی بر آنتی‌بیوتیك‌ها

آنتی‌بیوتیك‌ها نه‌تنها میكروب‌های مضر بلكه حتی میكروب‌های سودمند برای بدن را نیز از بین می‌برند. میكروب‌های مفید به بدن كمك می‌كنند تا مواد غذایی مهمی نظیر ویتامین‌های گروه B‌ و ‌K را جذب كند، لذا محققان معتقدند تمامی افرادی كه آنتی‌بیوتیك مصرف می‌كنند، باید این كمبود را یا از طریق ویتامین‌های مكمل یا از طریق مصرف غذاهای غنی جبران كنند.

استفاده از فرآورده‌های پروبیوتیك می‌تواند مانع بروز علائم اسهال شود كه معمولا در زمان مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها شایع است. فرآورده‌های پروبیوتیك حاوی باكتری‌های مفیدی است؛ این باكتری‌ها اثرات موثری در سلامت افراد مصرف‌كننده بر جا می‌گذارد. در زمان مصرف آنتی‌بیوتیك توصیه می‌شود از غذاهای حاوی كلسیم و آهن بالا پرهیز شود.

 البته ماست در این میان استثناست؛ چرا كه مصرف آن تاثیر فوق‌العاده‌ای در بدن دارد. غذاهای حاوی كلسیم و آهن می‌تواند مانع جذب برخی از انواع آنتی‌بیوتیك‌ها شود. سوپ خانگی به دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان بالا یكی از ایده‌آل‌ترین غذاهایی است كه توصیه می‌شود با آنتی‌بیوتیك صرف شود. غذاهای اسیدی نیز می‌توانند با آنتی‌بیوتیك تداخل پیدا كنند. استفاده از شكلات، سس گوجه‌فرنگی و داروهای ضد اسید‌معده نیز معمولا مشكل‌ساز می‌شود. در نهایت آن كه مصرف برنج و گندم می‌تواند در این زمان برای بدن بسیار مفید باشد.

آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی

آنتی‌بیوتیك‌های طبیعی طیف گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد، طوری كه خیلی‌ها بسختی می‌توانند باور كنند. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد روغن اورگانو (‌آویشن‌)، سیر و عسل از موثرترین آنتی‌بیوتیك‌های طبیعی است كه می‌تواند حتی بسیاری از باكتری‌های مقاوم را در بدن نابود كند.

سرکه سیب

 


 


سرکه سیب علاوه بر این که برای مبارزه با فشار خون بالا و پوکی استخوان مفید است، ضد میکروب موثری برای نابودی عفونت‌های مجرای شنوایی نیز محسوب می‌شود. بر اساس نتایج پژوهشی که در سال 1998 در آفریقای جنوبی انجام گرفت، اسید استیک موجود در سرکه سیب یک ضد باکتری قوی است که به ویژه روی باکتری استافیلوکوکوس( عامل گوش درد) موثر عمل می‌کند.

میزان مصرف: در صورت وجود عفونت یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و روزانه 2 الی 3 مرتبه گوشتان را با این محلول شستشو دهید تا درد و تب‌تان از بین برود.

تذکر: به پزشک مراجعه کنید تا پرده گوش‌تان سوراخ و احتمال مننژیت وجود نداشته باشد.

زغال اخته

 


 


قرن‌ها است که از این گیاه برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شود.آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌ها را به مخاط دستگاه ادراری به ویژه در زنانی که از بیماری‌های عفونی مزمن رنج می‌برند کاهش می‌دهد. یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که با استفاده از این گیاه پس از گذشت یک سال بیماری‌های عفونی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید 500 میلی گرم آب زغال اخته غلیظ نوشیده شود.

دانه‌های گریپ‌فروت

 


 


عصاره‌ی دانه‌های گریپ‌فروت، آنتی بیوتیکی طبیعی، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل موثری محسوب می‌شود. این عصاره با ریشه‌ی 800 باکتری و ویروس و 100 نوع قارچ و انگل‌های دیگر مبارزه می‌کند و در درمان کاندیدازیس (قارچ عامل نفخ، خستگی، میگرن و درد مفاصل) موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که دانه‌های گریپ‌فروت سرشار از بیوفلاوونوئیدها است.

میزان مصرف: در هفته‌ی اول روزانه یک مرتبه 3 الی 18 قطره در یک لیوان آب. در هفته دوم روزانه 2 مرتبه و در هفته‌ی سوم روزانه 3 مرتبه به همین میزان در بین غذا مصرف شود.توصیه می‌کنیم بعد از این دوره‌ی درمانی به پزشک مراجعه کنید.

سیر را فراموش نكنید

 


 


رژیم‌های غذایی قلیایی به رژیم‌هایی گفته می‌شود كه در آنها با مصرف یك ماده غذایی میزان اسیدیته مایعات بدن اعم از ادرار و خون متعادل می‌شود. تحقیقات نشان داده مصرف این مواد غذایی مانع ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد. سیر نه‌تنها یك ماده غذایی قلیایی و حاوی مواد غذایی فوق‌العاده غنی است بلكه حتی میزان سولفور بالایی نیز دارد.

 سولفور می‌تواند واكنش‌های شیمیایی آنزیم‌هایی را كه برای حیات باكتری‌ها لازم است، مختل كند. سال 1954 یك دانشمند روس نشان داد اگر آب سیر مستقیما وارد ظرف آزمایشی شود كه در آن یك كلونی میكروب وجود دارد، ظرف تنها ده دقیقه علائم حیاتی میكروب‌ها از بین خواهد رفت.

گیاه جینسینگ

 


 


بر اساس نتایج یک پژوهش کانادایی مصرف منظم جینسینگ از سرماخوردگی پیشگیری به عمل می‌آورد.همچنین محققان دریافتند که این گیاه دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر می‌کند؛ به این دلیل که جینسینگ محرک دستگاه ایمنی بدن است. میزان مصرف: روزانه 3 مرتبه، 100 الی 200 میلی گرم به صورت قرص مصرف شود.(به مدت 3 هفته)

روغن آویشن


 


 


تحقیقات نشان داده این روغن كه از برگ‌ و گل گیاه آویشن وحشی گرفته می‌شود، برای درمان ورم مخاط روده بزرگ فوق‌العاده موثر است. این روغن یكی از اصلی‌ترین اجزای رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.

معجزه عسل

 


 

یافته‌های مركز پزشكی امارات متحده عربی نشان‌داد كه فعالیت میكروبی عوامل بیماری‌زایی نظیر ای‌كولای‌ (‌عامل مسمومیت غذایی و اسهال‌)، باكتری گرم منفی سودوموناس آئروژینوزا ‌(‌عامل عفونت مجاری ادرار، سیستم تنفسی، التهاب، آماس پوست، عفونت بافت‌های نرم، استخوان، مفاصل، معده و روده) و هموفیلوس آنفلوآنزا‌ (‌عامل عفونت خونی، سینه پهلو، عفونت گوش، سینوزیت و مننژیت‌) در حین مصرف عسل بشدت كاهش پیدا می‌كند.

در این تحقیقات همچنین مشخص شد نگهداری عسل به مدت پنج سال باعث می‌شود فعالیت ضدمیكروبی آن بشدت كاهش پیدا كند، در حالی كه قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش تاثیر ضدمیكروبی آن را در برابر برخی میكروارگانیسم‌ها بیشتر خواهد كرد. محققان باور دارند كه اگر به محض احساس ابتلا به بیماری، فرد شروع به مصرف روزانه یك قاشق غذاخوری عسل كند بسرعت تاثیر معجزه‌آسای آن را مشاهده خواهد كرد.

 البته در این زمینه باید با پزشك مشورت شود چرا كه برخی افراد با سیستم ایمنی ضعیف، بشدت در برابر عسل حساس هستند و مصرف عسل نه‌تنها آنها را بهتر نخواهد كرد بلكه حتی شرایط را حادتر خواهد كرد. تاثیر عسل خصوصا در درمان عفونت‌های جلدی و چشم فوق‌العاده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12برچسب:, | 1:18 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

خیلی از ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا اینکه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم.

اما باید بدانید که صبحانه بعد از یک شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یک روز خوب و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی که برای صبحانه میل می‌کنید به طور مستقیم روی خلق و خویتان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش افکارنیوز،‌ از این گذشته خوردن یک صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌کند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌ محسوب نمی‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلکه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

سوسیس و کالباس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده و یا ساندویچ کالباس میل می‌کنید و تصور می‌کنید چه صبحانه مفصل و کاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره حاوی نیترات هستند که خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری کنید. اگر عاشق سوسیس و کالباس هستید این حرف ما همیشه یادتان باشد:

مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌کند. از همین الآن به فکر یک جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

غلات شیرین

غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های کربن و قند هستند. زمانی که شما از این غلات صبحانه مصرف می‌کنید میزان گلیسمی‌ خونتان بالا می‌رود و تا زمانی که به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌کند. برای اینکه یک روز مفرح و پر از انرژی را شروع کنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری کنید. بهتر است از غلاتی استفاده کنید که حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم کتان آسیاب شده اضافه کنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت کنید.

شیرینی‌، پیراشکی، دونات

این شیرینی‌ها نه تنها از آرد سفید تصفیه‌شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلکه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید که قند بدترین منبع انرژی برای شروع یک روز خوب است. به خاطر اینکه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال این را که کم کم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید بالا می‌برد. اگر خطراتی که برشمردیم همچنان شما را قانع نکرده تا از پیراشکی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بکشید بهتر است بدانید این شیرینی‌ها به یک شیوه دیگر نیز سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد؛ اکثر دانشمندان بر این عقیده‌اند که مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند.

شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی

اگر چه شربت افرای طبیعی یک شیرین‌کننده مفید برای سلامتی است اما شربت‌های دیگری هم هستند که از ذرت تهیه شده و حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند. این‌گونه شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی در مواد غذایی بسته‌بندی و فراوری شده استفاده زیادی می‌شوند. باید بدانید که این قبیل خوراکی‌ها حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند و باعث چاقی دور شکمی‌ و انباشتگی چربی در اندام‌های داخلی بدن می‌شود. متأسفانه این نوع چربی‌ها نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. نتایج پژوهشی که در مجله Global Public Health به چاپ رسیده نشان می‌دهد که ارتباط زیادی بین مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا و ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

برای صبحانه چه بخوریم؟

به عقیده بیشتر متخصصان تغذیه بهتر است برای صبحانه حق تقدم با دانه‌های سبوس‌دار و پروتئین باشد. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه نیز از بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ریحان برای رفع آفت‌ها

آفت‌ها، این زخم‌های کوچک دهانی، زندگی را به کام انسان تلخ می‌کنند. گاهی پیش می‌آید که به مدت 1 هفته یا بیشتر باعث درد و عذاب شوند.
اما با وجود این، گیاهی مثل ریحان این مشکلات را پایان می‌دهد.


می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که ریحان خواص ضدعفونی کنندگی و ضدالتهابی دارد. این گیاه به نابودی میکروب‌های دهان کمک کرده و زخم‌ها را تسکین می‌دهد. نتایج پژوهشی که در سال 2007 در روزنامه‌ی Herbal Pharmacotherapy به چاپ رسید، حاکی از آن است که ریحان خواص ضدباکتریایی دارد.

طریقه‌ مصرف: کافی است چند برگ ریحان خام را بجویید یا این که 100 گرم ریحان را با یک لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید وبا این جوشانده غرغره کنید و روزانه چندین بار این کار را تکرار کنید تا آفت‌ها به طور کامل برطرف شود.

زغال اخته برای مقابله با عفونت‌های دستگاه ادراری

صدها سال است که از این گیاه برای درمان عفونت‌های مجاری ادرار استفاده می‌شود.

آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌های پاتوژن (E.coli) به مخاط دستگاه ادراری را (به ویژه در زنانی که از بیماری‌های عفونی مزمن رنج می‌برند) کاهش می‌دهد. یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که یک سال استفاده از این گیاه بیماری‌های عفونی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید روزانه 500 میلی‌گرم آب زغال‌اخته غلیظ نوشیده شود.

شوید برای حالت تهوع

در طول قرن‌های متمادی از شوید در ترکیب غذاهای هضم کننده استفاده می‌کرده اند. دانه‌های شوید روی عضلات لیز روده اثر گذاشته و مانع از اسپاسم روده‌ای می‌شود. این گیاه همچنین حاوی پتاسیم است که باعث تحریک عملکرد دفع می‌شود.

طریقه‌ مصرف: برای تهیه‌ جوشانده‌ شوید برای هر فنجان آب جوش دو قاشق چای‌خوری تخم شوید بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. روزانه 3 فنجان بیشتر از این دم کرده ننوشید.
شوید خاصیت مدری بالایی دارد. همچنین می‌توانید چند دانه‌ی شوید را بجویید تا حالت تهوع‌تان برطرف شود.

گل گاوزبان تب را کاهش می‌دهد


گیاه گل‌گاو‌زبان تب‌بر بسیار موثری محسوب می‌شود. این گیاه دارای خواص عرق‌زایی و ضدالتهابی نیز می‌باشد و در صورت بروز تب، به وسیله‌ی تعریق، دمای بدن را تنظیم می‌کند.

میزان مصرف: 25 گرم گل گاوزبان را در یک لیتر آب به مدت 2 دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و میل کنید. شما می‌توانید روزانه 3 الی 4 بار، یک فنجان از این دم کرده میل کنید.

چنانچه تب بیش از 48 ساعت به طول بینجامد یا علائم دیگری از قبیل سرفه یا استفراغ به همراه داشته باشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای سوختگی زود به سراغ عسل بروید

علاوه بر این‌که عسل خواص ضدعفونی کنندگی دارد در درمان سوختگی نیز موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که عسل خواص نرم کنندگی دارد. به عبارت دیگر پوست سوخته را تسکین داده و نرم می‌کند. همچنین باعث ترمیم جای زخم می‌شود. یک پژوهش نیوزلندی که در سال 2008 انجام گرفته ثابت کرده است که عسل بهبودی سوختگی‌های سطحی را تسریع می‌بخشد.

طریقه مصرف: به مدت چند دقیقه جای سوختگی را زیر آب سرد بگیرید و عسل را روی ناحیه‌ی دردناک بمالید و سپس پانسمان کنید. اگر سوختگی شدید و همراه تاول‌های زیادی باشد یا روی نقاط حساس بدن مثل صورت، دست‌ها و دستگاه تناسلی رخ دهد بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید.

آواکادو پوست را مرطوب می‌کند

آب و هوای خشک، باد و صابون پوست را خشک می‌کنند. در مقابل این قبیل آسیب‌ها، مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند کار ساز باشد. علاوه بر این، گیاه آواکادو تأثیر زیادی روی زیبایی و لطافت پوست بر جای می‌گذارد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که آواکادو سرشار از اسیدهای چربی است که پوست را تغذیه می‌کند.

همچنین این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کند تا با پیری پوست مقابله کند و مس موجود در آن برای احیای بافت‌های پوستی مفید است.

اکالیپتوس برطرف کننده‌ زکام

اکالیپتوس، زکام ویروسی و نه آلرژیک را تسکین می‌دهد. به خاطر این که در یکی از ترکیبات این گیاه ماده‌ای به نام اوکالیپتول وجود دارد که دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی می‌باشد. همچنین اکالیپتوس باعث روان شدن ترشحات می‌شود.

طریقه‌ی مصرف: 50 گرم گیاه اکالیپتوس را داخل یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه 2 مرتبه از این جوشانده میل کنید. همچنین می‌توانید با این محلول بخور دهید.

اگر زکام بیش از 2 هفته به طول بینجامد و یا همراه با تب باشد باید به پزشک مراجعه شود. توجه داشته باشید که اکالیپتوس برای کودکان زیر 6 ماه و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

برای بی‌خوابی، جوشانده‌ زیرفون کارساز است!

اگر بی‌خوابی دارید یا از اختلالات خواب رنج می‌برید و می‌خواهید شب آرامی بگذرانید یک فنجان جوشانده‌ زیرفون یا تیول می‌تواند کارساز باشد. گل‌های درخت زیرفون مرکب از الکل‌های ترپنیک و ترکیبات آلی هستند و این ترکیبات مسکن و آرام بخش سیستم عصبی مرکزی‌اند.

طریقه‌ مصرف: مقداری گل زیرفون را به مدت 5 دقیقه در آب جوش دم کنید و تا زمانی که بی‌خوابی‌تان رفع نشده باشد قبل از شام و قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

جو دو سر؛ تسکین دهنده‌ روماتیسم

جو دو سر به تسکین روماتیسم، این بیماری دردناک مفاصل کمک می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه جو دو سر دارای سیلیسیوم گیاهی و پلی‌فنل‌هایی است که خواص ضد التهابی دارند.
بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، جوی دو سر از تولید هورمون‌های پروستاگلندین که باعث ایجاد التهاب می‌شوند پیشگیری به عمل می‌آورد.

طریقه مصرف: هر روز تا بهبود علائم بیماری، 150 گرم جو دو سر را با 3 لیتر آب به مدت 1 ساعت بخیسانید. سپس به مدت 10 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن محلول، آن‌را به وان حمام بریزید که با آن حمام کنید.

درخت انجیر؛ خداحافظ زگیل

وجود زگیل روی پوست واقعاً عذاب آور است. آن‌ها بی وقفه زیاد و تکثیر می‌شوند اما درخت انجیر کمک می‌کند تا از شرشان خلاص شوید.

شیره درخت انجیر حاوی آنزیم‌های نابود کننده زگیل‌هاست.

طریقه‌ مصرف: برگ‌های انجیر را نصف کرده و شیره‌ی آن‌را روی زگیل‌ها بمالید. تا محو شدن کامل آن‌ها هر صبح و شب این کار را تکرار کنید.



تاريخ : 27 / 11برچسب:پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,سلامت,, | 23:17 | نویسنده : ali

 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

یک متخصص طب سنتی، اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان و اظهار کرد: اغلب افرادی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند.

 

با بیان این مطلب که مهمترین عوامل ریزش موی انسان مربوط به داخل بدن است اما متاسفانه فقط درمان و عوامل خارجیآن را موثر می‌دانند، گفت:
می‌توان با مصرف درست و اصولی از مواد غذایی و زیاده‌روی نکردن در استفاده ازآن تا حدود زیادی از ریزش موی سر جلوگیری کرد.وی اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد و افزود: اکثر کسانی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند، چرا کهیبوست نه تنها سبب ریزش موی سر می‌شود بلکه در اکثر کسانی که دارای بیماری با منشا باکتریایی و قارچی هستند این مشکل سبب تشدید بیماری آنها می‌شود.دکتر شیربیگی اظهار داشت:
استفاده از غذاهای که تولید خون رسانی دارند مانند آب گوشت، گوشت ماهیچه و همچنین استفاده از آب زعفران روی برنج و خورشت می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.مصرف آب نخود به این شکل که بعد از پخت، آب آن را میل کرده و نخود پخته شده را همراه با سالاد به مدت دو یا سه ماه مصرف کنند در این زمینه موثر است.این متخصص طب سنتی، استرس را یکی دیگر از عوامل ریزش مو دانست و گفت:
استرس می‌تواند شامل یک ضربه روحی ناگهانی مانند مرگ یکیاز نزدیکان، از دست دادن شغل، جدایی یا خستگی شدید ناشی از کار زیاد باشد. مخلوط سیب رنده شده با عسل و دو قاشق گلاب هنگام خواب در کاهش استرس می‌تواند موثر باشد.
دکتر شیربیگی به ریزش مو بعد از دوران حاملگی اشاره کرد و گفت: این نوع ریزش بعد از شش ماه به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما برای رویش سریع‌تر مخلوط ماست، حنا و سدر را برای زنان توصیه می‌کنیم. این متخصص طب سنتی در پایان با بیاناین‌که مصرف حنا و گل سرشور می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند، توضیح داد: حنا به علت داشتن ترکیبات ضد قارچی، پایه مو را تقویت می‌کند و از بین برنده پوسته سر است.



صفحه قبل 1 ... 50 51 52 53 54 ... 55 صفحه بعد