تاريخ : 22 / 5برچسب:سلامت,استراحت,صاعقه, | 1:24 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه يکي از بزرگترين نعمت‌هايي که خداوند به انسان عطا کرده نعمت خواب است که تمام ترس، اضطراب را قادر است و از انسان دور کند.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

   پایگاه اطلاع رسانی صاعقه تحقیقات نشان میدهد.پياز سير و تره هنگامي كه خام خورده مي شوند در كاهش خطر سرطان معده موثرندچرا که مواد سولفوري موجود در اين غذاها با آنزيم هاي موثر در بروز سرطان برخورد كرده و ساخت مواد سرطان زا را متوقف مي نمايند.



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 5برچسب:صاعقه,سلامت, | 2:14 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه ، پژوهشگران به یک کشف بسیار بزرگ و استثنایی در خصوص تشخیص انواع سرطان ها تنها با یک آزمایش ساده غیر تهاجمی دست یافته اند.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

چشمهای سالم در هر دایره یک عدد میبینند

 



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه خوردن جوانه گندم باعث افزایش قدرت حافظه می گردد.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه استرس و عصبانیت باعث گسترش و توسعه تومورهای سرطانی مبتلایان به سرطان پروستات خواهد شد.



ادامه مطلب

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه به نقل از خبرگزاری تسنیم: افزایش دمای بدن به بیش از حد نرمال را گرمازدگی (Hyperthermia) می‌گویند .گرمازدگی یک طیف بیماری است که درجات مختلفی دارد و بسته به دمای بدن و میزان اختلالات وابسته به آن می‌تواند متفاوت باشد. این‌ اختلال‌ به‌ علت‌ از دست‌ رفتن‌ آب‌ و نمک‌ بدن‌ از طریق‌ عرق‌ کردن‌ بیش‌ از حد روی‌ می‌دهد.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

امروز برای شما درباره کسانی که احتمال زیاد دارند که در آینده بیماری ام اس بگیرند صحبت میکنیم . گروه نخست افرادی هستند فوق‌العاده حساس، زودرنج و عصبی و با کمترین ناملایمات از حالت عادی خارج شده و تعادل خود را از دست می‌دهند.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 خيره شدن يه صفحه مانيتور و پلك نزدن منجر به قرمزي و سوزش در چشم مي شود.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

منابع حيواني و گياهي در ماه مبارك رمضان كه پنير، شير، غلات و حبوبات است براي افزايش نيرو و توان روزه دار مناسب است.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

مصرف غذاهایی همچون مواد گوشتی خالص موجب عطش زیاد فرد در ماه رمضان می شود و بایستی غذاهای آپز را جایگیزن غذاهای چرب و سرخ کرده کنید.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

جلوگیری از سنگ کلیه مهمترین درمان سنگ کلیه است.

سنگ کلیه که در اثر رسوب بالای ادرار بروز می کند که این رسوب ها از جنس کلسیم یا اسید اوریم به وجود می آید و به هم می چسبد و تبدیل به سنگ کلیه می شود.
 



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

تحقیقات اخیر نشان می دهند که خواب نیمروزی به تقویت حافظه بلند مدت کمک می کند. حافظه بلندمدت، خاطرات و اطلاعاتی را که سال ها قبل به دست آورده ایم، بازیابی می کند.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگهداشتن فشارخون و لاغر شدن بسیار موثر است.



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

التهاب سلول کبدی یکی از شایعترین اختلالات عارضه کبد چرب است.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

مصرف مواد غذايي حاوي پتاسيم مانند موز، گوجه فرنگي، نخودفرنگي، کشمش و آلو نيز فشار خون را پايين مي آورد.هندوانه به دليل داشتن اسيد آمينه موجب تقويت عملکرد شريان هاي قلب و کاهش فشار خون مي شود.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

فیتو استروژنيک و آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه موجب نابودی تومورهای سرطانی می شود.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

با خوردن زردآلو خون خود را تصفیه کنید

درخت زردآلو تا ارتفاع 6 متر می رسد برگهای آن مانند قلب نوک تیز و برنگ سبز روشن مایل به زرد می باشد .گلهای زردآلو درشت و برنگ سفید متمایل به قرمز است .میوه آن گوشتی و زرد رنگ با طعمی مطبوع و شیرین بوده که در اواسط تابستان میرسد.

 



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

پژوهشگران به تازگی دریافته اند که افرادی که خون خود را اهدا می کنند کمتر در معرض ابتلا سرطان و یا سکته قلبی قرار می گیرند.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد فلفل سبز و به ویژه فلفل قرمز نقش موثری در سم زدایی دارند و مصرف زیاد فلفل باعث دفع چربی ازبدن می شود.



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

نباید فراموش کردکه خستگی در بیشتر موارد ریشه روحی و روانی دارد و در واقع خستگی و ضعف عمومی یکی از نشانه‌های افسردگی است. به بیان دیگر افسردگی یکی از رایج‌ترین انواع ناراحتی‌هایی است که افراد را مبتلا می‌کند و از آن به‌عنوان سرماخوردگی روانی یاد می‌شود.



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

پژوهشگران انگليسي مؤفق شدند با استفاده از سلولهاي بنيادين در وضع پنج بيماري که دچار سکته مغزي شده بودند بهبودي حاصل کنند.

اين پنج بيمار همگي بر اثر سکته مغزي دچار فلجي شديد در برخي از قسمتهاي بدن و اختلال در حرکت و تکلم شده بودند.

دانشمندان به طور آزمايشي با تزريق سلولهاي بنيادين به مغز اين بيماران مؤفق شدند بخشهايي از مغز آنها را که بر اثر سکته مغزي از کار افتاده بود احيا کنند. آنها اين سلولهاي بنيادين را از جنين سقط شده انسان گرفته اند و اين مهمترين مانع در اين گونه درمانهاست زيرا بسياري اين کار را غيراخلاقي مي دانند. در اين پنج بيمار حرکات و توان تکلم که پيش از درمان از بين رفته بود نسبتا بهبود يافت.

بررسي ها نشان مي دهد: تزريق سلولهاي بنيادين به مغز اين افراد که در دو سال گذشته انجام شده است، عوارض منفي جانبي نداشته است. البته مسئول اين آزمايشها تاکيد دارد هنوز نمي توان با قاطعيت گفت بهبود اين افراد ناشي از سلولهاي بنيادين بوده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 3برچسب:سلامت, استرس, | 1:8 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

همگان از وجود استرس که سبب پیری و آسیب پوست می شود آگاهی دارند، اما این استرس چه تأثیری بر روی پوست می گذارد که تا به حال کشف نشده است.

 

 
گفتنی است،‌ هورمون های استرس مانند کورتیزول که در بدن افراد ترشح می شود، سبب ایجاد تأثیرات منفی بر ذهن و مغز افراد می شود.
 
بررسی ها نشان می دهند که استرس در زیر پوست نوعی ماده شیمیایی سمی تولید می کند که تأثیرات منفی فراوانی مانند پیری و چروک پوست و نیز آکنه های عصبی را ناشی می شود.
 
در جدیدترین بررسی ها دانشمندان دریافته اند که استرس به دو نوع خوب و سمی تقسیم می شود.
 
استرس خوب سبب چالش و بهبود عملکرد بخش های مختلف بدن می شود، اما استرس سمی سبب در معرض خطر قرار گرفتن بدن می شود.
 
از دیگر عوارض استرس،‌التهاب در مغز و کاهش کارایی آن است.
 
استرس به دلایل مختلفی می تواند به وجود بیاید مانند حوادث،‌ مرگ یکی از عزیزان،‌استرس های کاری و شغلی و همینطور در اثر بیماری ها،‌ اما افراد باید سعی کنند تا با استرس برخورد منطقی داشته باشند و از آن در جهت موفقیت و بهبودی استفاده کنند و نه در جهت تخریب و آسیب روحی و جسمی./ح

 



ادامه مطلب
همواره اثرات روانی رنگ در اشخاص مختلف مورد توجه دانشمندان بوده است و دانشمندان معتقدند رنگ ها هستند که روحیات انسان ها را شکل می دهند.
 اتاق هایی از بیمارستان ها که آبی رنگ هستند اثر خوبی روی بیماران می گذارند یا اشخاصی که نزدیک بینی دارند و چشم آنها در مطالعه زیاد خسته می شود باید غذاهای سبز و آبی به کار ببرند.

نتایج تحقیقات دراین باره نشان می دهد که قرار گرفتن زیر نور هایی با رنگ خاص تأثیر روانی زیادی بر فرد دارد.مثلا وقتی شما دو دل هستید یا اطمینان کافی راجع به مسأله ای ندارید با پوشیدن لباس های زرد یا قرار گرفتن در محیطی پر از رنگ زرد به شما کمک می کند تا روی مشکل پیش آمده تمرکز کنید وبتوانید به دو دلی خود پایان دهید.
 
استفاده از رنگ های روشن می تواند جریان کلمات شما را آسان و شیوایی کلام شما را تقویت کند و از نظر تأثیرات نیز در معرض رنگ قرمز بودن باعث افزایش جریان خون می شود و میزان آدرنالین را بالا می برد.

زمانی که شخص به شدت خسته و افسرده است یا بی انگیزه شده است رنگ قرمز می تواند به عنوان عاملی انرژی زا استفاده شود.

از طرفی اگر فرد به شدت ناراحت، هیجانی، مضطرب یا تحت فشار باشد پوشیدن لباس های قرمز یا قرار گرفتن در محیط های قرمز  باعث ایجاد خشونت می شود.



ادامه مطلب

 

بزرگترين عضو مصرف كننده اكسيژن در بدن ما است. هواي استنشاقي آلوده باعث كاهش اكسيژن رساني به مغز و در نتيجه كاهش كارائي مغز خواهد شد.
فرمان تمام حركات ارادي بدن از مغز صادر مي‌شود و تمام احساس‌ها در مغز پردازش مي‌شود.

1- عدم مصرف صبحانه: افرادي كه صبحانه نمي خورند سطح قندخون پائين تري خواهند داشت، اين مسئله منجر به نرسيدن مقدار كافي مواد غذائي به مغز و در نتيجه دژنراسيون (تحليل بافت) مغز خواهد شد.

۲ - پرخوري:پرخوري باعث سفتي شريانهاي مغزي و در نتيجه منجر به كاهش قدرت مغز مي شود.

۳ - دخانيات: مصرف دخانيات باعث چروكيدگي متعدد مغز و در نتيجه بيماري آلزايمر مي شود .

۴ - مصرف زياد قند: مصرف زياد قند مي تواند باعث تداخل در جذب پروتئين ها و ساير مواد غذائي و در نتيجه سوء تغذيه شده و باعث اختلال در تكامل مغز شود.

۵ - آلودگي هوا: مغز بزرگترين عضو مصرف كننده اكسيژن در بدن ما است. هواي استنشاقي آلوده باعث كاهش اكسيژن رساني به مغز و در نتيجه كاهش كارائي مغز خواهد شد.

۶ - كم خوابي: خواب به مغز ما اجازه استراحت مي دهد . محروميت از خواب به مدت طولاني باعث تسريع مرگ سلولهاي مغزي مي شود .

۷ - پوشاندن سر هنگام خواب: خوابيدن با سر پوشيده باعث افزايش غلظت دي اكسيدكرين و كاهش غلظت اكسيژن شده كه مي تواند منجر به اثرات مخرب مغزي شود .

۸ - كاركردن سخت فكري در طي بيماري ها: كار فكري زياد يا مطالعه در هنگام بيماري منجر به كاهش كارائي مغز و افزايش صدمه به مغز مي شود .

۹ - فقدان تحريك فكري: تفكر بهترين راه تمرين مغز است . فقدان فعاليت فكري مي تواند باعث چروكيدگي مغز شود.

۱۰ - به ندرت صحبت كردن: مكالمه هوشمندانه باعث تسريع كارائي مغز مي شود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 2برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 23:51 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

* يك دونات دارچين بخوريد تا با آرامش كامل همه چيز را زيبا ببينيد.
* دارچين به اصطلاح نوعي واليوم گياهي خوانده ميشود كه داراي اثر آرام كننده و شادكنندهاي است و در مقايسه با داروهاي آرام بخش تاثيرپذيري آن دوچندان است.


* دارچين همچنين رمز جواني نيز خوانده ميشود، چرا كه مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگاه ميدارد. 
* دارچين كليه را گرم ميكند و ضعف كمر و پاها را از بين ميبرد و كم خوني را درمان ميكند.
* دارچين بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است و به تازگي در آمريكاي شمالي و كانادا كرم هايي به بازار آمده كه داراي دارچين است و
براي رفع درد به كار ميرود. 
* اثر مهم ديگر دارچين پايين آوردن تب است و حتي امروزه دارچين را به صورت قرص و كپسول درآورده اند كه به عنوان تب بر، به كار ميرود.


* شما ميتوانيد به آساني با نوشيدن يك فنجان چاي دارچين تب را به سرعت پايين بياوريد.
* دارچين رگها را باز ميكند و اثر خوبي در گردش خون دارد.
* دارچين خاصيت عجيب ديگري دارد و آن قوي كردن مصونيت بدن در مقابل امراض است و حتي ميتوان گفت كه اثر پنيسيلين و پادزيست(آنتيبيوتيك) را به مقدار زيادي دارا است.
* اگر حس كرديد كه ضعيف شده ايد و ممكن است مريض شويد، چاي دارچين را فراموش نكنيد و حتي اگر سرما خورده ايد يا ضعف شديد داريد چاي دارچين بهترين دارو است.
* يكي از دانشمندان انگليسي در كتابي كه قرن نهم تاليف كرد ادعا كرده است كه دارچين، معده را تميز و آرام و قوي ميكند. بنابراين اگرناراحتي معده داريد حتما از دارچين استفاده كنيد، دارچين با همه
 خواصي
ديگر طعم بسيارخوبي دارد. حتي اگر چاي معمولي مينوشيد آن را با يك قطعه پوست دارچين به هم بزنيد كه طعم آن را بهتر كند.
* بيدليل نيست كه در گذشته سلمانيها كه در حقيقت دكترهاي طب قديم بودند به مشتريهای خود چاي دارچين ميدادند.



گذشته دارچين
* دارچين گياهي است با نام علمي (
Cinnammomn zelanicum‏) كه از قديم الايام در دنيا به كار ميرفته است. 
* در مصر حتي قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر براي درمان امراض مختلف دارچين مصرف 
میکردند.
* دارچين اولين بار در سريلانكا يافت شد و بعد از آن، تمام دنيا اين چاشني را شناختند و براي طعم بهتر غذاها
 استفاده كردند. سريلانكا در حال حاضر بزرگترين توليد كننده دارچين دنيا است.
* دارچين درختي است كوچك، به ارتفاع 5 تا 7متر و هميشه سبز كه از تمام قسمتهاي آن بويي معطر و مطبوع استشمام ميشود. گلهاي آن در فاصله ماههاي بهمن تا اوايل فروردين ظاهر ميشود. برگ اين درخت سبز سير
 داراي گلهايي به رنگ سفيد است.
* گياه دارچين به علت داشتن اسانس و تانن، محرك و قابض است و به عنوان تقويت كننده، اعمال هضم و جريان
 گردش خون به كار ميرود و از آن براي رفع سوءهاضمه، به ويژه در مواردی كه با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشكن استفاده ميشود.
* همچنين به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومي بدن وانعقاد خون مصرف ميشودو به صورت 
دارو، مانند گرد و تنتور به كار ميرود.



ادامه مطلب
مهم‌ترين مساله در برخورد با فرد مبتلا به سكته مغزي انتقال هرچه سريع‌تر او به بيمارستان است. اين يك مساله حياتي هم در زنده‌ماندن فرد و هم افزايش كيفيت زندگي او پس از درمان به شمار مي‌رود.

سكته، بويژه سكته مغزي، ناگهاني اتفاق مي‌افتد و خيلي سريع فرد مبتلا و اطرافيانش را خلع‌سلاح مي‌كند؛ بخصوص اگر ندانيم چه علائمي دارد و در قبال آن، بايد چه اقداماتي انجام دهيم.

اما مهم‌ترين مساله در برخورد با فرد مبتلا به سكته مغزي انتقال هرچه سريع‌تر او به بيمارستان است. اين يك مساله حياتي هم در زنده‌ماندن فرد و هم افزايش كيفيت زندگي او پس از درمان به شمار مي‌رود.



مهم‌ترين نشانه‌های سکته

افتادگي صورت

دقت كنيد آيا در يك طرف صورت بيمار افتادگي ديده مي‌شود يا بيمار در يك طرف صورت خود احساس بي‌حسي مي‌كند؟ براي اطمينان، از فرد بخواهيد لبخند بزند. صورتي كه افتادگي داشته باشد، لبخند متقارني ندارد.

ضعف دست

 آيا بيمار در يكي از دست‌ها احساس ضعف يا بي‌حسي مي‌كند؟ از او بخواهيد هر دو دست خود را بالا بياورد و دقت كنيد كه آيا يكي از دست‌ها به پايين تمايل دارد يا مي‌افتد؟

اختلال گفتار

 آيا فرد در سخن گفتن ناتوان است يا به سختي متوجه سخنان شما مي‌شود؟ از او بخواهيد جملات ساده‌اي مانند «آسمان آبي است» را تكرار كند. آيا مي‌تواند جمله را به درستي تكرار كند؟

وقت تنگ است!

اگر با يك يا هر سه علامت فوق مواجه شديد زمان را از دست ندهيد، بلافاصله به اورژانس زنگ بزنيد. حتي اگر اين علائم بر‌طرف شدند نيز نبايد دست برداريد و حتما بلافاصله با اورژانس تماس بگيريد تا بيمار در كوتاه‌ترين زمان ممكن به بيمارستان منتقل شود. حين رسيدگي به بيمار از همان ابتدا حواستان باشد كه نخستين علائم سكته مغزي چه زماني بروز كرده‌اند. اين مسأله به كادر درماني كمك فراواني خواهد كرد.

حمله گذرا بسيار جدي است!

حمله ايسكمي گذرا (به اختصارTIA)‌ يك سكته خفيف است كه علائمي مانند علائم سكته مغزي ايجاد مي‌كند.علائم اين حمله خفيف معمولا طي چند دقيقه از بين مي‌روند، اما اگر فرد مبتلا به حال خود رها شده و درمان نشود، در معرض خطر بالاي سكته مغزي قرار خواهد گرفت.

تشخيص و درمان TIAمي‌تواند احتمال بروز يك سكته مغزي بسيار خطرناك را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

بيشتر بدانيم!

علائم دیگر سکته

علائم سكته مغزي به سه علامت ذكر شده محدود نمي‌شود. علائم ديگري هم هست كه آگاهي از آنها نيز در مواقع خطر مي‌تواند كارساز باشد:

ـ بي‌حسي ناگهاني يا ضعف در پا

ـ گيجي ناگهاني يا اختلال ادراك

ـ اختلال ناگهاني در ديدن يك يا هر دو چشم

ـ بروز ناگهاني اختلال در راه رفتن، سرگيجه، نداشتن تعادل يا ناهماهنگي اعضا

ـ سردرد ناگهاني و شديد بدون علت

آنچه مغز را سكته مي‌دهد

عوامل اصلي که باعث سكته می شوند

1‌ـ فشار خون بالا

2‌ـ استعمال دخانيات

3 ـ چاقي در ناحيه شكم

4‌ ـ تغذيه نامناسب (گوشت قرمز و غذاهاي سرخ كردني بيش از اندازه و مصرف ناكافي ميوه و سبزيجات و ماهي)‌

5‌ ـ نداشتن ‌تحرك و فعاليت جسماني

گزاف نيست اگر اين پنج عامل را «راهزنان سلامت» بناميم.

پیشگیری کنید

راهکارهایی که برای پیشگیری از سکته مغزی پیشنهاد می شود به چهار دسته اصلی تقسیم می شود:

سبک زندگی

افرادی که بازمانده سکته مغزی هستند برای پیشگیری کردن از بروز دوباره سکته مغزی باید موارد زیر را رعایت کنند:
- پرهیز از دخانیات
- ورزش کردن و کنترل وزن
- پرهیز کردن از الکل و نمک
- مصرف مواد غذایی سالم مانند ماهی، سبزیجات و غلات

 داروها

پزشکان برای افرادی که احتمال دارد سکته مغزی کنند داروهایی تجویز می کنند تا احتمال بروز سکته را کاهش دهند. داروهای ضد لخته خون، مثل آسپرین، پلاکت های خون را حفظ می کنند که سبب ایجاد لخته می شوند. داروهای ضد لخته خون، مانند وارفارین، برای بازماندگان سکته مغزی تجویز می شوند تا به بیداری بخش خاموش مغزشان کمک کنند. افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند برای درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه کنند.

جراحی

در برخی از موارد، سکته مغزی در نتیجه تنگ شدن شریان کاروتید ایجاد می شود. پزشکان، افرادی را که سکته مغزی خفیف یا زود گذر (TIA ) کرده اند را جراحی می کنند و پلاکت ها را از دیواره این شریان پاک می کنند.

الون و استنت

در برخی موارد، پزشکان برای باز کردن شریان کاروتید از آنژیو پلاسی برای قرار دادن بالون و استند استفاده می کنند.

زندگی پس از سکته مغزی

بیش از نیمی از افرادی که سکته مغزی کرده اند توانایی های خود را باز می یابند. کسانی که به اندازه کافی داروهای متلاشی کننده لخته خون مصرف می کنند ممکن است به طور کامل بهبود یابند و کسانی که دچار ناتوانی شده اند یاد می گیرند مستقل باشند.

 

 



ادامه مطلب
بعد از پیوند کلیه با توجه به مصرف برخی داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند برخی بیماری‌های عفونیظاهر مي شوند که باعث مرگ‌و میر و کاهش عمر کلیه می شود.
پدرام‌ احمد‌ پور، فوق تخصص بیماری‌های کلیوی و دبیر انجمن گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از انجام پیوند کلیه با توجه به مصرف داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند برخی بیماری‌های عفونی تظاهر پیدا می کنند.

احمد‌ پور ویروس ها را شایع‌ترین عفونت‌های بعد از پیوند دانست و گفت: این عفونت باعث مرگ‌ومیر و کم شدن عمر کلیه می‌شود.

دبیر علمی انجمن گوارش و کبد در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا انجمن کبد و گوارش سمینار یک روزه‌ای در تاریخ 26 اردیبهشت از ساعت 9 تا 12 با حضور متخصصین کلیه از سراسر کشور و همچنین بیمارانی که دچار این عفونت ها شده‌اند جهت ارائه و بررسی علوم جدید در این حوزه برگزار مي كند./ع2


 



ادامه مطلب
ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز برابر است با 8 گرم کربوهیدرات، 2.84 گرم چربی، 1.6 گرم پروتئین و فیبر خام نیم درصد و همچنین با خوردن 100 گرم گوجه‌سبز، 5 درصد ویتامین A، دو درصد ویتامین1 B، یک و نه دهم درصد ویتامین2 B، دو و هشت دهم درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین C، پنج درصد کلسیم، 2 درصد فسفر و 5 درصد آهن مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 4 / 2برچسب:سیب,دیابت,فرم, | 1:31 | نویسنده : ali
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود.
 
 در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌كنیم كه می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.

سیب
اكثر متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب كالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن كلسترول بد است و میزان قندخون را كاهش می‌دهد.

آووكادو
 پاین میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود.

جو
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

سبزیجات

فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار كند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز كرد.

گوشت گاو
می‌توانید قسمت‌های كم چرب گوشت گاو را انتخاب كنید و یك‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان كاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم كمك می‌كند.

میوه‌های گوشت‌دار
دانه‌دار انواع میوه‌های گوشتی حاوی یك یا چند دانه كه به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی تركیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب كاهش قندخون شده و در عین حال محرك تولید انسولین در بدن باشند.

بروكلی

بروكلی غنی از كروم بوده كه در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.

هویج
هویج یكی از منابع طبیعی غنی از بتاكاروتن است كه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش داده و قندخون را تنظیم كند.

گوشت مرغ
گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی كمتری دارد. توصیه ما به شما این است كه در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی كه دارد نخورید.

تخم مرغ
مطمئن باشید خوردن یك یا دو عدد تخم‌مرغ در روز كلسترول خونتان را بالا نمی‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

ماهی
یكی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است. مصرف یك یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل 40 درصد كاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را كه از جمله فاكتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است كاهش می‌دهد.

دانه كتان
دانه‌های كتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی كه در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم كرده و به سلول‌ها در جذب انسولین كمك می‌كنند.

شیر و ماست

اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و كلسیم هستند و می‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند.

گردو
گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت كندی دارد كه به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه برای سلامت مفیدند.

دانه‌ها تمامی انواع دانه‌ها
غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند كه می‌توانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری كنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است كه چربی خون را كاهش می‌دهد.

جوی دو سر

جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است كه در آب محلول بوده و یك خمیر را تشكیل می‌دهد. مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌كننده در معده و مولكول‌های آمیدون غذا در یك سد چسبناك به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند.

روغن زیتون
روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی تركیبات ضدالتهابی و قوی است كه محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌كنند. افرادی كه رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت كم‌چرب می‌خورند كمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند. برخلاف كره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را كاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین كندكننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

كره بادام زمینی
تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف كره بادام زمینی می‌تواند اشتها را كور كرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود كه مواد قندی كم فیبر مصرف می‌كند. در ضمن كره بادام زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه می‌تواند قندخون را تنظیم كند.

نان سبوس‌دار
مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را كاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی كه نان سبوس‌دار دقیقا برعكس عمل می‌كند.

سیب‌زمینی شیرین
یك سیب‌زمینی شیرین كه در اجاق كبابی شده 30 درصد كمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است كه 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندی هضم غذا می‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از كاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است كه به ارگانیسم‌ها اجازه عكس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید كوروژنیك است. این تركیب گیاهی طبیعی می‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولین كمك كند.

 



ادامه مطلب

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

آنتی‌بیوتیك‌ها فقط انواع معینی از موجودات میكروسكوپی را از بین می‌برند. آنتی‌بیوتیك‌هایی كه توسط پزشكان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشكان توصیه می‌كنند در مواردی كه بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران آنتی‌بیوتیك‌ها به داروهایی گفته می‌شود كه برای خلاص شدن از شر عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها باكتری‌ها یا دیگر موجودات میكروسكوپی بیماری‌زا را نابود و به بدن كمك می‌كنند تا راحت‌تر به مقابله با بیماری‌ها بپردازد‌.

اما باید توجه داشت آنتی‌بیوتیك‌ها فقط انواع معینی از موجودات میكروسكوپی را از بین می‌برند. آنتی‌بیوتیك‌هایی كه توسط پزشكان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشكان توصیه می‌كنند در مواردی كه بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

 


 


تاثیر مواد غذایی بر آنتی‌بیوتیك‌ها

آنتی‌بیوتیك‌ها نه‌تنها میكروب‌های مضر بلكه حتی میكروب‌های سودمند برای بدن را نیز از بین می‌برند. میكروب‌های مفید به بدن كمك می‌كنند تا مواد غذایی مهمی نظیر ویتامین‌های گروه B‌ و ‌K را جذب كند، لذا محققان معتقدند تمامی افرادی كه آنتی‌بیوتیك مصرف می‌كنند، باید این كمبود را یا از طریق ویتامین‌های مكمل یا از طریق مصرف غذاهای غنی جبران كنند.

استفاده از فرآورده‌های پروبیوتیك می‌تواند مانع بروز علائم اسهال شود كه معمولا در زمان مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها شایع است. فرآورده‌های پروبیوتیك حاوی باكتری‌های مفیدی است؛ این باكتری‌ها اثرات موثری در سلامت افراد مصرف‌كننده بر جا می‌گذارد. در زمان مصرف آنتی‌بیوتیك توصیه می‌شود از غذاهای حاوی كلسیم و آهن بالا پرهیز شود.

 البته ماست در این میان استثناست؛ چرا كه مصرف آن تاثیر فوق‌العاده‌ای در بدن دارد. غذاهای حاوی كلسیم و آهن می‌تواند مانع جذب برخی از انواع آنتی‌بیوتیك‌ها شود. سوپ خانگی به دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان بالا یكی از ایده‌آل‌ترین غذاهایی است كه توصیه می‌شود با آنتی‌بیوتیك صرف شود. غذاهای اسیدی نیز می‌توانند با آنتی‌بیوتیك تداخل پیدا كنند. استفاده از شكلات، سس گوجه‌فرنگی و داروهای ضد اسید‌معده نیز معمولا مشكل‌ساز می‌شود. در نهایت آن كه مصرف برنج و گندم می‌تواند در این زمان برای بدن بسیار مفید باشد.

آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی

آنتی‌بیوتیك‌های طبیعی طیف گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد، طوری كه خیلی‌ها بسختی می‌توانند باور كنند. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد روغن اورگانو (‌آویشن‌)، سیر و عسل از موثرترین آنتی‌بیوتیك‌های طبیعی است كه می‌تواند حتی بسیاری از باكتری‌های مقاوم را در بدن نابود كند.

سرکه سیب

 


 


سرکه سیب علاوه بر این که برای مبارزه با فشار خون بالا و پوکی استخوان مفید است، ضد میکروب موثری برای نابودی عفونت‌های مجرای شنوایی نیز محسوب می‌شود. بر اساس نتایج پژوهشی که در سال 1998 در آفریقای جنوبی انجام گرفت، اسید استیک موجود در سرکه سیب یک ضد باکتری قوی است که به ویژه روی باکتری استافیلوکوکوس( عامل گوش درد) موثر عمل می‌کند.

میزان مصرف: در صورت وجود عفونت یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و روزانه 2 الی 3 مرتبه گوشتان را با این محلول شستشو دهید تا درد و تب‌تان از بین برود.

تذکر: به پزشک مراجعه کنید تا پرده گوش‌تان سوراخ و احتمال مننژیت وجود نداشته باشد.

زغال اخته

 


 


قرن‌ها است که از این گیاه برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شود.آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌ها را به مخاط دستگاه ادراری به ویژه در زنانی که از بیماری‌های عفونی مزمن رنج می‌برند کاهش می‌دهد. یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که با استفاده از این گیاه پس از گذشت یک سال بیماری‌های عفونی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید 500 میلی گرم آب زغال اخته غلیظ نوشیده شود.

دانه‌های گریپ‌فروت

 


 


عصاره‌ی دانه‌های گریپ‌فروت، آنتی بیوتیکی طبیعی، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل موثری محسوب می‌شود. این عصاره با ریشه‌ی 800 باکتری و ویروس و 100 نوع قارچ و انگل‌های دیگر مبارزه می‌کند و در درمان کاندیدازیس (قارچ عامل نفخ، خستگی، میگرن و درد مفاصل) موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که دانه‌های گریپ‌فروت سرشار از بیوفلاوونوئیدها است.

میزان مصرف: در هفته‌ی اول روزانه یک مرتبه 3 الی 18 قطره در یک لیوان آب. در هفته دوم روزانه 2 مرتبه و در هفته‌ی سوم روزانه 3 مرتبه به همین میزان در بین غذا مصرف شود.توصیه می‌کنیم بعد از این دوره‌ی درمانی به پزشک مراجعه کنید.

سیر را فراموش نكنید

 


 


رژیم‌های غذایی قلیایی به رژیم‌هایی گفته می‌شود كه در آنها با مصرف یك ماده غذایی میزان اسیدیته مایعات بدن اعم از ادرار و خون متعادل می‌شود. تحقیقات نشان داده مصرف این مواد غذایی مانع ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد. سیر نه‌تنها یك ماده غذایی قلیایی و حاوی مواد غذایی فوق‌العاده غنی است بلكه حتی میزان سولفور بالایی نیز دارد.

 سولفور می‌تواند واكنش‌های شیمیایی آنزیم‌هایی را كه برای حیات باكتری‌ها لازم است، مختل كند. سال 1954 یك دانشمند روس نشان داد اگر آب سیر مستقیما وارد ظرف آزمایشی شود كه در آن یك كلونی میكروب وجود دارد، ظرف تنها ده دقیقه علائم حیاتی میكروب‌ها از بین خواهد رفت.

گیاه جینسینگ

 


 


بر اساس نتایج یک پژوهش کانادایی مصرف منظم جینسینگ از سرماخوردگی پیشگیری به عمل می‌آورد.همچنین محققان دریافتند که این گیاه دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر می‌کند؛ به این دلیل که جینسینگ محرک دستگاه ایمنی بدن است. میزان مصرف: روزانه 3 مرتبه، 100 الی 200 میلی گرم به صورت قرص مصرف شود.(به مدت 3 هفته)

روغن آویشن


 


 


تحقیقات نشان داده این روغن كه از برگ‌ و گل گیاه آویشن وحشی گرفته می‌شود، برای درمان ورم مخاط روده بزرگ فوق‌العاده موثر است. این روغن یكی از اصلی‌ترین اجزای رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.

معجزه عسل

 


 

یافته‌های مركز پزشكی امارات متحده عربی نشان‌داد كه فعالیت میكروبی عوامل بیماری‌زایی نظیر ای‌كولای‌ (‌عامل مسمومیت غذایی و اسهال‌)، باكتری گرم منفی سودوموناس آئروژینوزا ‌(‌عامل عفونت مجاری ادرار، سیستم تنفسی، التهاب، آماس پوست، عفونت بافت‌های نرم، استخوان، مفاصل، معده و روده) و هموفیلوس آنفلوآنزا‌ (‌عامل عفونت خونی، سینه پهلو، عفونت گوش، سینوزیت و مننژیت‌) در حین مصرف عسل بشدت كاهش پیدا می‌كند.

در این تحقیقات همچنین مشخص شد نگهداری عسل به مدت پنج سال باعث می‌شود فعالیت ضدمیكروبی آن بشدت كاهش پیدا كند، در حالی كه قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش تاثیر ضدمیكروبی آن را در برابر برخی میكروارگانیسم‌ها بیشتر خواهد كرد. محققان باور دارند كه اگر به محض احساس ابتلا به بیماری، فرد شروع به مصرف روزانه یك قاشق غذاخوری عسل كند بسرعت تاثیر معجزه‌آسای آن را مشاهده خواهد كرد.

 البته در این زمینه باید با پزشك مشورت شود چرا كه برخی افراد با سیستم ایمنی ضعیف، بشدت در برابر عسل حساس هستند و مصرف عسل نه‌تنها آنها را بهتر نخواهد كرد بلكه حتی شرایط را حادتر خواهد كرد. تاثیر عسل خصوصا در درمان عفونت‌های جلدی و چشم فوق‌العاده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12برچسب:, | 1:18 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

خیلی از ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا اینکه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم.

اما باید بدانید که صبحانه بعد از یک شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یک روز خوب و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی که برای صبحانه میل می‌کنید به طور مستقیم روی خلق و خویتان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش افکارنیوز،‌ از این گذشته خوردن یک صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌کند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌ محسوب نمی‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلکه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

سوسیس و کالباس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده و یا ساندویچ کالباس میل می‌کنید و تصور می‌کنید چه صبحانه مفصل و کاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره حاوی نیترات هستند که خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری کنید. اگر عاشق سوسیس و کالباس هستید این حرف ما همیشه یادتان باشد:

مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌کند. از همین الآن به فکر یک جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

غلات شیرین

غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های کربن و قند هستند. زمانی که شما از این غلات صبحانه مصرف می‌کنید میزان گلیسمی‌ خونتان بالا می‌رود و تا زمانی که به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌کند. برای اینکه یک روز مفرح و پر از انرژی را شروع کنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری کنید. بهتر است از غلاتی استفاده کنید که حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم کتان آسیاب شده اضافه کنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت کنید.

شیرینی‌، پیراشکی، دونات

این شیرینی‌ها نه تنها از آرد سفید تصفیه‌شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلکه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید که قند بدترین منبع انرژی برای شروع یک روز خوب است. به خاطر اینکه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال این را که کم کم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید بالا می‌برد. اگر خطراتی که برشمردیم همچنان شما را قانع نکرده تا از پیراشکی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بکشید بهتر است بدانید این شیرینی‌ها به یک شیوه دیگر نیز سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد؛ اکثر دانشمندان بر این عقیده‌اند که مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند.

شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی

اگر چه شربت افرای طبیعی یک شیرین‌کننده مفید برای سلامتی است اما شربت‌های دیگری هم هستند که از ذرت تهیه شده و حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند. این‌گونه شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی در مواد غذایی بسته‌بندی و فراوری شده استفاده زیادی می‌شوند. باید بدانید که این قبیل خوراکی‌ها حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند و باعث چاقی دور شکمی‌ و انباشتگی چربی در اندام‌های داخلی بدن می‌شود. متأسفانه این نوع چربی‌ها نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. نتایج پژوهشی که در مجله Global Public Health به چاپ رسیده نشان می‌دهد که ارتباط زیادی بین مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا و ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

برای صبحانه چه بخوریم؟

به عقیده بیشتر متخصصان تغذیه بهتر است برای صبحانه حق تقدم با دانه‌های سبوس‌دار و پروتئین باشد. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه نیز از بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ریحان برای رفع آفت‌ها

آفت‌ها، این زخم‌های کوچک دهانی، زندگی را به کام انسان تلخ می‌کنند. گاهی پیش می‌آید که به مدت 1 هفته یا بیشتر باعث درد و عذاب شوند.
اما با وجود این، گیاهی مثل ریحان این مشکلات را پایان می‌دهد.


می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که ریحان خواص ضدعفونی کنندگی و ضدالتهابی دارد. این گیاه به نابودی میکروب‌های دهان کمک کرده و زخم‌ها را تسکین می‌دهد. نتایج پژوهشی که در سال 2007 در روزنامه‌ی Herbal Pharmacotherapy به چاپ رسید، حاکی از آن است که ریحان خواص ضدباکتریایی دارد.

طریقه‌ مصرف: کافی است چند برگ ریحان خام را بجویید یا این که 100 گرم ریحان را با یک لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید وبا این جوشانده غرغره کنید و روزانه چندین بار این کار را تکرار کنید تا آفت‌ها به طور کامل برطرف شود.

زغال اخته برای مقابله با عفونت‌های دستگاه ادراری

صدها سال است که از این گیاه برای درمان عفونت‌های مجاری ادرار استفاده می‌شود.

آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌های پاتوژن (E.coli) به مخاط دستگاه ادراری را (به ویژه در زنانی که از بیماری‌های عفونی مزمن رنج می‌برند) کاهش می‌دهد. یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که یک سال استفاده از این گیاه بیماری‌های عفونی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید روزانه 500 میلی‌گرم آب زغال‌اخته غلیظ نوشیده شود.

شوید برای حالت تهوع

در طول قرن‌های متمادی از شوید در ترکیب غذاهای هضم کننده استفاده می‌کرده اند. دانه‌های شوید روی عضلات لیز روده اثر گذاشته و مانع از اسپاسم روده‌ای می‌شود. این گیاه همچنین حاوی پتاسیم است که باعث تحریک عملکرد دفع می‌شود.

طریقه‌ مصرف: برای تهیه‌ جوشانده‌ شوید برای هر فنجان آب جوش دو قاشق چای‌خوری تخم شوید بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. روزانه 3 فنجان بیشتر از این دم کرده ننوشید.
شوید خاصیت مدری بالایی دارد. همچنین می‌توانید چند دانه‌ی شوید را بجویید تا حالت تهوع‌تان برطرف شود.

گل گاوزبان تب را کاهش می‌دهد


گیاه گل‌گاو‌زبان تب‌بر بسیار موثری محسوب می‌شود. این گیاه دارای خواص عرق‌زایی و ضدالتهابی نیز می‌باشد و در صورت بروز تب، به وسیله‌ی تعریق، دمای بدن را تنظیم می‌کند.

میزان مصرف: 25 گرم گل گاوزبان را در یک لیتر آب به مدت 2 دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و میل کنید. شما می‌توانید روزانه 3 الی 4 بار، یک فنجان از این دم کرده میل کنید.

چنانچه تب بیش از 48 ساعت به طول بینجامد یا علائم دیگری از قبیل سرفه یا استفراغ به همراه داشته باشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای سوختگی زود به سراغ عسل بروید

علاوه بر این‌که عسل خواص ضدعفونی کنندگی دارد در درمان سوختگی نیز موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که عسل خواص نرم کنندگی دارد. به عبارت دیگر پوست سوخته را تسکین داده و نرم می‌کند. همچنین باعث ترمیم جای زخم می‌شود. یک پژوهش نیوزلندی که در سال 2008 انجام گرفته ثابت کرده است که عسل بهبودی سوختگی‌های سطحی را تسریع می‌بخشد.

طریقه مصرف: به مدت چند دقیقه جای سوختگی را زیر آب سرد بگیرید و عسل را روی ناحیه‌ی دردناک بمالید و سپس پانسمان کنید. اگر سوختگی شدید و همراه تاول‌های زیادی باشد یا روی نقاط حساس بدن مثل صورت، دست‌ها و دستگاه تناسلی رخ دهد بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید.

آواکادو پوست را مرطوب می‌کند

آب و هوای خشک، باد و صابون پوست را خشک می‌کنند. در مقابل این قبیل آسیب‌ها، مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند کار ساز باشد. علاوه بر این، گیاه آواکادو تأثیر زیادی روی زیبایی و لطافت پوست بر جای می‌گذارد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که آواکادو سرشار از اسیدهای چربی است که پوست را تغذیه می‌کند.

همچنین این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کند تا با پیری پوست مقابله کند و مس موجود در آن برای احیای بافت‌های پوستی مفید است.

اکالیپتوس برطرف کننده‌ زکام

اکالیپتوس، زکام ویروسی و نه آلرژیک را تسکین می‌دهد. به خاطر این که در یکی از ترکیبات این گیاه ماده‌ای به نام اوکالیپتول وجود دارد که دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی می‌باشد. همچنین اکالیپتوس باعث روان شدن ترشحات می‌شود.

طریقه‌ی مصرف: 50 گرم گیاه اکالیپتوس را داخل یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه 2 مرتبه از این جوشانده میل کنید. همچنین می‌توانید با این محلول بخور دهید.

اگر زکام بیش از 2 هفته به طول بینجامد و یا همراه با تب باشد باید به پزشک مراجعه شود. توجه داشته باشید که اکالیپتوس برای کودکان زیر 6 ماه و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

برای بی‌خوابی، جوشانده‌ زیرفون کارساز است!

اگر بی‌خوابی دارید یا از اختلالات خواب رنج می‌برید و می‌خواهید شب آرامی بگذرانید یک فنجان جوشانده‌ زیرفون یا تیول می‌تواند کارساز باشد. گل‌های درخت زیرفون مرکب از الکل‌های ترپنیک و ترکیبات آلی هستند و این ترکیبات مسکن و آرام بخش سیستم عصبی مرکزی‌اند.

طریقه‌ مصرف: مقداری گل زیرفون را به مدت 5 دقیقه در آب جوش دم کنید و تا زمانی که بی‌خوابی‌تان رفع نشده باشد قبل از شام و قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

جو دو سر؛ تسکین دهنده‌ روماتیسم

جو دو سر به تسکین روماتیسم، این بیماری دردناک مفاصل کمک می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه جو دو سر دارای سیلیسیوم گیاهی و پلی‌فنل‌هایی است که خواص ضد التهابی دارند.
بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، جوی دو سر از تولید هورمون‌های پروستاگلندین که باعث ایجاد التهاب می‌شوند پیشگیری به عمل می‌آورد.

طریقه مصرف: هر روز تا بهبود علائم بیماری، 150 گرم جو دو سر را با 3 لیتر آب به مدت 1 ساعت بخیسانید. سپس به مدت 10 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن محلول، آن‌را به وان حمام بریزید که با آن حمام کنید.

درخت انجیر؛ خداحافظ زگیل

وجود زگیل روی پوست واقعاً عذاب آور است. آن‌ها بی وقفه زیاد و تکثیر می‌شوند اما درخت انجیر کمک می‌کند تا از شرشان خلاص شوید.

شیره درخت انجیر حاوی آنزیم‌های نابود کننده زگیل‌هاست.

طریقه‌ مصرف: برگ‌های انجیر را نصف کرده و شیره‌ی آن‌را روی زگیل‌ها بمالید. تا محو شدن کامل آن‌ها هر صبح و شب این کار را تکرار کنید.



تاريخ : 27 / 11برچسب:پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,سلامت,, | 23:17 | نویسنده : ali

 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

یک متخصص طب سنتی، اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان و اظهار کرد: اغلب افرادی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند.

 

با بیان این مطلب که مهمترین عوامل ریزش موی انسان مربوط به داخل بدن است اما متاسفانه فقط درمان و عوامل خارجیآن را موثر می‌دانند، گفت:
می‌توان با مصرف درست و اصولی از مواد غذایی و زیاده‌روی نکردن در استفاده ازآن تا حدود زیادی از ریزش موی سر جلوگیری کرد.وی اختلال در عملکرد سیستم گوارش را یکی از مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد و افزود: اکثر کسانی که دچار ریزش موی سر می‌شوند از مشکل یبوست رنج می‌برند، چرا کهیبوست نه تنها سبب ریزش موی سر می‌شود بلکه در اکثر کسانی که دارای بیماری با منشا باکتریایی و قارچی هستند این مشکل سبب تشدید بیماری آنها می‌شود.دکتر شیربیگی اظهار داشت:
استفاده از غذاهای که تولید خون رسانی دارند مانند آب گوشت، گوشت ماهیچه و همچنین استفاده از آب زعفران روی برنج و خورشت می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.مصرف آب نخود به این شکل که بعد از پخت، آب آن را میل کرده و نخود پخته شده را همراه با سالاد به مدت دو یا سه ماه مصرف کنند در این زمینه موثر است.این متخصص طب سنتی، استرس را یکی دیگر از عوامل ریزش مو دانست و گفت:
استرس می‌تواند شامل یک ضربه روحی ناگهانی مانند مرگ یکیاز نزدیکان، از دست دادن شغل، جدایی یا خستگی شدید ناشی از کار زیاد باشد. مخلوط سیب رنده شده با عسل و دو قاشق گلاب هنگام خواب در کاهش استرس می‌تواند موثر باشد.
دکتر شیربیگی به ریزش مو بعد از دوران حاملگی اشاره کرد و گفت: این نوع ریزش بعد از شش ماه به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما برای رویش سریع‌تر مخلوط ماست، حنا و سدر را برای زنان توصیه می‌کنیم. این متخصص طب سنتی در پایان با بیاناین‌که مصرف حنا و گل سرشور می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند، توضیح داد: حنا به علت داشتن ترکیبات ضد قارچی، پایه مو را تقویت می‌کند و از بین برنده پوسته سر است.